Bekeuring voor geluidsoverlast

Ik werd afgelopen nacht bekeurd door de politie omdat ik geluidsoverlast veroorzaakte. Echter kreeg ik daarbij niet eerst een waarschuwing en mocht ik geen verklaring afleggen of met de agenten in discussie. Een paar dagen later kreeg ik een envelop met daarin de bekende gele brief. Ik vind dit een rare gang van zaken. Kan ik deze bekeuring aanvechten omdat de agenten niet naar mij wilden luisteren? En is dit wel een normale gang van zaken? En moet er niet eerst een waarschuwing gegeven worden? Ik was mij niet bewust van dat ik geluidsoverlast veroorzaakte.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5K

Antwoorden (4)

Hoe kan je gisteren een bekeuring gekregen hebben en een paar dagen later een brief daarover krijgen!

Als je er niet mee eens bent kan je altijd bezwaar indienen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuses, het was 2 nachten geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scherp! ik had t niet eens gemerkt, haha!
Je kan een klacht indienen bij de politie. Moet je naar de site van de politie gaan voor de details
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste klopt je tijdslijn niet. Laten we er maar even vanuit gaan dat het wel klopt. Je krijgt in Nl echt niet zomaar een boete voor geluidsoverlast. Als jij meent dat het niet klopt laat je het voorkomen. Ik geef je weinig kans want het gaat hier om de waarneming van een agent. Die weegt zwaar in onze wet Als je er niet eerder voor beboet bent maak je nog een kansje

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees nu dat er meerdere agenten bij betrokken zijn. Ik zou mijn verlies nemen- boete betalen en voortaan rustiger doen na 2200 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra er geluidsoverlast wordt geconstateerd, kan er verbaliserend worden opgetreden. Er hoeft niet eerst een waarschuwing gegeven te worden.

Je niet bewust zijn van iets is geen strafuitsluitingsgrond.

Er is ongetwijfeld wel gevraagd naar uw verklaring, nadat u verteld is, dat u niet tot antwoorden verplicht was. Dit hoeft alleen niet letterlijk op deze manier te zijn gezegd. Kan bijv ook in de vorm: wilt u nog iets zeggen, het hoeft niet, of varianten hierop. Misschien heeft u dit niet opgevat als het officieel opnemen van uw verklaring, maar het was het wel.

Verder zijn de agenten natuurlijk niet verplicht, om na deze vraag hele verhalen aan te gaan horen, als er in herhaling wordt getreden. Een verklaring afleggen is ook heel wat anders dan in discussie gaan.

Als u het niet eens bent met de bekeuring, kunt u de zaak voor laten komen bij de rechter.