Is het legaal als je als 16 jarige in bezit bent van een luchtbuks?

Ik ben 16 en zou wel een luchtbuks willen kopen. Is het legaal als ik in het bezit van 1 ben of moet ik dan minimaal 18 jaar zijn? Moet je ook een vergunning hebben om er mee te schieten op eigen terrein?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (3)

Mag je niet hebben eigen terrein kunnen ze je niks maken..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin. Volgens die redenering mag ik op eigen terrein ook gewoon een cocaineplantage hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD leuke reacties
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw vader mag er een hebben en er mee schieten, jij mag niks. (Ik heb het hier even over de wet, ik heb het vroeger ook wel eens gedaan.)
Nee, je moet er minstens 18 voor zijn. Een luchtbuks valt in categorie 4 van de wet op wapens en munitie (zie bron). Personen onder de 18 mogen dergelijke wapens niet bezitten (overige wapens ook niet).

Toegevoegd na 38 seconden:
En wat dat eigen terrein betreft: Laat het daar maar niet op aan komen. Het mag gewoon niet, ook niet op eigen terrein. De wet geld niet slechts tot aan je voordeur.

Toegevoegd na 3 uur:
Nog wat bronnen van een politieforum. Zolang je niet 18 of ouder bent, mag het gewoon echt niet, ook niet op eigen terrein. Zo zegt de wet het, zo zegt de politie het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op eigen terein mag ik heb zelf 4 luchtbulsen en een gasgeweer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Check de wet eens zou ik zeggen. En als dat teveel moeite is, lees mijn bronnen eens. Als jij geen 18 bent, ben je illegaal bezig :)