Terugwerkende kracht voor Studifinacering??

Ik word18 in april.. En ik krijg dus mijn studi pas in juli mijn studi. Heel stom maar ik snap niet precies wat die terugwerkende kracht inhoud.

Sommige zeggen dat ik in juli de studi van mei en juni met terugwerkende kracht krijg en anderen zeggen van niet.. Wat is het nou???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

hi,

Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij kreeg ik dat ook. Met terugwerkende kracht wordt bedoelt. Je hebt van af 18april recht op stufie, maar door de lange aanvraag periode krijg je pas je eerste stufie in juli. Dit betekend dat je twee maanden mis zou lopen. Doordat ze gebruik maken van terug werkende kracht krijg je de maanden die je gemist hebt later terug betaald. Dus je ontvangt al het geld waar je recht op hebt wel, maar niet direct.

Wat eventueel ook een mogelijkheid is, is dat je ouders toen jij geboren bent pas vanaf juli kinderbijslag kregen. Zij liepen dan in die tijd ook twee maanden mis. Het kan zijn dat de kinderbijslag nu je 18wordt dus door loopt tot juli en jij dus officieel pas vanaf juli stufie kan krijgen.

Ik weet het niet zeker allemaal, maar dit is wat er in me op kwam. Anders moet je even de belasting telefoon bellen misschien dat zij je verder kunnen helpen.

Suc6