Dragen Engelse agenten geen vuurwapen?

Ik zit 'de politie op je hielen' te kijken, en het valt me op dat ze allemaal geen vuurwapen dragen. Hoe kan dit? (alleen Engelse agenten)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
6.7K
Antoni
14 jaar geleden
Waarom is het antwoord, waarin vermeld stond dat politieagenten in hogere functies dan de "gewone", wel vuurwapens dragen, verwijderd? Klopt dat dan niet?

Het beste antwoord

Dat klopt. "Their only regular weapon is a short, wooden truncheon, which they keep out of sight and may not employ except in self-defense or to restore order. Police on a dangerous mission may carry firearms for that specific occasion." Zie de website: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/70767/bobby

Wanneer Britse politieagenten in gevaar komen, moeten ze versterking inroepen, die wel wapens draagt.

Toegevoegd op 26-06-2009 20:41:10
Deze tekst, van de vijfde bron, geeft de redenen eigenlijk het beste weer:

"In the United Kingdom, the majority of police officers do not carry firearms, except in special circumstances. This originates from the formation of the Metropolitan Police Service in the 19th century, when police were not armed, partly to counter public fears and objections concerning armed enforcers as this had been previously seen due to the British Army maintaining order when needed. The arming of police in the United Kingdom is a perennial topic of debate."

Toegevoegd op 26-06-2009 20:41:37
http://en.wikipedia.org/wiki/Police_use_of_firearms_in_the_United_Kingdom

Toegevoegd op 26-06-2009 20:45:07
Dit is een grappige en interessante website, waarop over dit onderwerp wordt gedebatteerd tussen voor- en tegenstanders van het bewapenen van politieagenten:

http://www.forandagainst.com/The_British_Police_Should_Be_Able_To_Regularly_Carry_Guns
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een werk heb je hier van gehad....>+1
Antoni
14 jaar geleden
Ik vond het erg leuk om die informatie te zoeken, maar het antwoord is nu wel erg lang geworden... En de echte reden, waarom Britse politieagenten geen vuurwapens dragen, is mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Is dit omdat de Britse bevolking in de 19e eeuw het niet wilde, omdat zij slechte ervaringen had met bewapende soldaten die de orde handhaafden tot de oprichting van de Metropolitan Police Service?