Rauwe eieren eten?

Ik wil weer gaan fitnessen en dan is het belangrijk om te zorgen voor voldoende eiwitten. Nu wil ik in de blender kwark met banaan en proteine poeder en 6 eieren rauw zonder dooier gaan mixen... Maar is dit wel veilig? Ik ben 21 jaar, weet niet of dat nog uitmaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Kimath
13 jaar geleden
gatverdamme, rauwe eieren. Kun je niet beter eiwit poeder kopen? lijkt mij een stuk veiliger en smakelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja lijkt mij ook.. Vraag eens aan een instructeur bij je sportschool...

Antwoorden (2)

Rauwe eieren kan erg gevaarlijk zijn vanwege samonella etc
Bakken of koken veel veiliger! En nog lekker ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salmonella... (toch +)
Je wilt gaan fitnessen.
Begin maar eerst eens, na een maand of 3-6 kun je beginnen met supplementen. Eet gewoon veel kipfilet, en 's avonds een bak kwark naar binnen mikken.
Daar haal je in het begin meer dan voldoende eiwitten mee in.

Als je teveel eiwitten eet poep je ze weer uit.
Meestal zitten in die mixen meer calorieën dan dat je verbruikt in een trainingssessie. Zo ook met sportdranken. Drink gewoon water dan verlies je vet en krijg je spieren, dat ziet er veel mooier uit dan alleen spieren met een meter spek erover heen.

Succes.