Vader gaat vreemd

De vader van een vriend van hem is vreemd gegaan. Ik ga niet in details treden maar hij is er behoorlijk zeker van, hij heeft genoeg bewijs gevonden. Zijn moeder weet er waarschijnlijk niks van. Wat moet hij doen? Hij is pas 13.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had je deze vraag gisteren niet ook al gesteld...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mar die was verwijderd omdat ik was vergeten de vraag te stellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij heeft wel zijn vaders mail gezien maar niet met opzet. Zijn vader vroeg hem of hij iets wou acyiveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor al jullie antwoorden. Gister hadden zijn ouders ruzie en heeft zijn vader gezegt dat hij wou scheiden. Die vriend van mij heeft vandaag met de kindertelefoon gechat en besloten de bewijzen aan zijn moeder te laten zien. Het is nu zijn moeders zorg wat ze er mee doet en dus is er een hele last van zijn schouders gevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd dat niemand zich druk maakt over het recht op privacy van die vader.
Wat je verder ook van zijn gedrag mag vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is een verschil tussen de wet en de normen en waarden. dat hij vreemd gaat is een signaal van iets, en daarin moet je eerlijk zijn vind ik. de pa belast indirect anderen met zijn zogenaamde oplossing van zijn probleem en het gedrag wat hij hierbij laat zien.

Antwoorden (12)

In ieder geval wat 'bewijs' verzamelen zodat het niet op een leugen lijkt van een 13 jarige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vanwaar die minnen (ik vind het anders best een doed iedee
Als hij de moed heeft, met zijn vader praten en hem wijzen op het feit dat hij daar als zoon geen achting voor op kan brengen, hem aansporen dit met je moeder te bespreken.
Ik vind het niet verstandig dat hij zelf met zijn moeder over zijn bevinding praat, hij kan dan wel eens het kind van de rekening worden.
Misschien kun je hem vertellen dat zijn oetder het waarschijnlijk al weet, maar het verborgen houdt.
Dat zal kunnen blijken uit het gesprek met zijn vader.
Als kind moet je beter niet tussen je ouders in komen.
Niets doen is voor hem wellicht ook geen optie, vandaar dat hij er met zijn vader over zou kunnen praten.
hem zal dan NIET verweten kunnen worden dat hij klikt of zelfs (onterecht) de schuld van een eventuele scheiding kan krijgen(!).
Ik wens jou en hem veel sterkte.
Steun je vriend, hij zal het nodig hebben in deze spagaat -achtige situatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet een zaak die de 13jarige hoort te melden bij zijn vader. Deze jongen moet met zijn moeder praten, vertellen wat hij weet. Zijn moeder kan dan beoordelen of er reden is tot actie. Vreemdgaan is een zaak tussen de ouders. En dan kunnen twee volwassenen hier mee aan de slag.

Op korte termijn praten met zijn moeder. Deze ontdekkingen geven ook veel onzekerheid in het leven van en 13jarige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de reden dat hij niet met de vader hoort te praten, maar wel met de moeder?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Widar, een 13jarige is een kind. Denkt al heel groot te zijn, maar is emotioneel en qua levenservarig echt een kind. Overspel is iets dat in die relatie speelt. Dat is tussen pa en ma. Als kind het weet geeft dat al een onzeker belastend gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat begrijp ik wel. Het is zoals jij zegt, tussen pa en ma. Maar waarom dan wel tussen kind en ene ouder en niet tussen kind en andere ouder? Waarom niet pa confronteren, maar wel bij ma klikken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet klikken. Is het verdragen van een gesignaleerd probleem dat niet bij de leeftijd van een 13jarige past. ter afwikkeling van ma.
Dit zijn volwassen zaken, iets wat tussen zijn moeder en vader is, en het is schandalig dat zijn vader zo onvoorzichtig is dat zijn eigen zoon erachter komt. Toen ik 13 was kwam ik er ook achter, heb niets tegen mijn moeder gezegd, maar na 3 jaar (vader ging ondertussen leuk door met vreemdgaan) kwam ze erachter en zijn ze gescheiden. Ik vind persoonlijk dat dit tussen de vader en moeder is, een kind hoort hier niets vanaf te weten! Maar nu weet hij het al, als hij het durft, kan hij zijn vader erop aanspreken, maar ik weet uit eigen ervaring dat dat niet makkelijk is om te doen. Steun je vriend, en zorg ervoor dat hij zo min mogelijk met de hele situatie te maken heeft, uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid van de relatie van zijn ouders, bij zijn ouders. Ik had graag gewild dat iemand dit tegen mij had gezegd, want uiteindelijk heb ik mijzelf er te druk om gemaakt, met alle negatieve gevolgen van dien. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mueslibarman , 'n HEEEEEL goed en wijs antwoord ! Duimpje dik verdiend !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als kind trek je partij omdat je het niet kan negeren.
is het niet door erover te praten dan wel met je manier van doen, en dat vind ik persoonlijk niet fair naar een kind toe. ik zou er niet aan mee willen werken op welke manier dan ook dat een van de ouders zich pas later beseffen dat alles een leugen en 1 grote stiekeme situatie is geweest.
Buiten gaan spelen en grote mensen dingen aan grote mensen overlaten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat 'n goed antwoord ! Je duimpje vliegt omhoog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ hoe naar en onzeker ook, je kunt hier als kind niet tussen gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat toch niet werken? Natuurlijk maakt hij zich zorgen en vraagt hij zich af wat hij moet doen. Net doen alsof er niks aan de hand is, daar word-ie alleen maar onzekerder van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Life sucks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de -
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pff wat een shit antwoord hoor.
hij heeft het al gelezen, dus is het ook al een beetje zijn probleem. Niet zo gevoelloos doen ,het is erg zat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd. het is pa zijn sores, maar dat jochie weet er nu van, en kan niet meer open en spontaan naar zijn moeder reageren. hij is namelijk belast met de lusten en geheimen van die fijne pa van m. maar moet zich er buiten houden? wat een b#llshit. die pa moet volwassen worden en zijn verantwoording dragen. zowel naar zijn vrouw als zijn zoon. en hij heeft de mailtjes gezien...foei wat stiekem zeg! en daar wou pa wat van zeggen???? stiekem...vertrouwen...achterbaks... HAHA sorry hoor. ieder een eigen weg gaan okay, maar niet op deze manier.
Hij moet helemaal niets doen . Mijn moeder is ook vreemd gegaan en 'n kind van die man ('n bekende Nederlander) gekregen . Ik wist het al op m'n tiende . Ik heb het pas verteld aan m'n halfbroer toen m'n laatste ouder gestorven was . Hij heeft uit nieuwsgierigheid kontakt opgenomen met die andere familie , maar voor de rest heeft het geen indruk op hem gemaakt . Hij was stapelgek op z'n "halfvader" . Mijn vader dus . En terecht !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is niet relevant is of een vader een BN'er is of niet. jij hebt een geheim met je meegedragen, je pa heeft altijd voor een kind van een ander gezorgd, je boer is altijd van wat anders uit gegaan, en hij had sores in het andere gezin kunnen aanrichten door contact op te nemen met bij bio pa, puur en alleen door zijn afkomst. niet alle partijen die hier van af weten of betrokken bij zijn weten dat altijd even goed te "handelen", dus dat vind ik persoonlijk een hele grote last die je mee kan dragen (afhankelijk van je standpunt, normen, waarden en gevoel) het kan me voorstellen dat hij dus gek is met zijn vader, de man die er WEL voor hem was als een echte pa, en niet de donor van een zaadcel. het een mooi verhaal en hoop dat het niet verwijderd word omdat het eigenlijk geen antwoord op de vraag is. :)
hij kan zijn pa er eens naar vragen hoe het zit en of hij het goed ziet.

stél dat het waar is...
een pa is over het algemeen volwassen en hoort zijn verantwoording te dragen. hij kan dit invullen op zijn eigen manier. echter word het voor de jongen naar zijn moeder toe toch wel een heel stuk anders als hij dit geheim verborgen moet houden omwille van de behoeften van pa lief. het is maar de vraag of hij niet een keer uit de school klapt natuurlijk, maar dát risico is voor zijn pa.
niet iedereen heeft het is zich om zo achterbaks te zijn en de weg van de minste weerstad te kiezen. als het echt een kerel is kijkt ie wat er nog te lijmen is in zijn eigen gezin, voordat ie zijn pritt stift ergens anders (voor) gebruikt.
heeft hij het niet naar zijn zin binnen een relatie kom er dan gewoon voor uit, dan laat je een ander ook nog een keuze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je ervaring met dergelijke situaties? ( - is niet van mij)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een dergelijke ervaring idd, maar was zelf de moeder in het verhaal.
waarom wil je dat weten, want naar mijn idee is dit niet relevant. :) het gaat mij om verantwoording die ieder in het gezin heeft naar elkaar.
dat jochie is 13 jaar, en kan zich enorm klote voelen naar zijn moeder omdat zijn vader waarschijnlijk onder het draad door vreet. dat een relatie eindigt of niet is wat het was kan ik me ook indenken (mijn moeder is 2 keer gescheiden) maar sluit wel 1st iets af voor je verder gaat zodat je ander niet hoeft te bedonderen en in dit geval een 13e jarige erin te betrekken al is het indirect.
Dat hij zijn vader helpt de bewijzen te verbergen zou ik zo zeggen. En hij moet z'n vader zeggen dat-ie wat voorzichtiger moet zijn of dat z'n moeder het gaat doorkrijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, als ik dat zou doen als zoon bewijst dit in mijn geval alleen maar dat ik later net 't zelfde ga doen met m'n vrouw. Trouw is zoveel kostbaarder dan er op los liggen vlooien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een grapje hoop ik ? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja!!! we zijn een front tegen de domme onwetende goedgelovige moeder die ons geheel ten onrechte vertrouwd omdat we tot 1 gezin behoren.
oh wat lachen zeg om haar te beflikkeren. (zucht) wat zegt dit over jou als je in staat bent om over de gevoelens en emotie van een ander heen te stappen voor je eigen bestwil.
ik weet dat dit gebeurd, maar ben blij dat ik er niet toe in staat ben en waarde hecht aan andere dingen dan alleen mijn ego met zijn behoeften
Laat hij die kennis delen met een hem vertrouwde broer of zus van zijn vader (dus oom of tante) en laat die doen wat hem/haar goeddunkt.
Dan hoeft je vriend zich niet meer belast te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gisteren stond er dat de vriend dit in de mails van zijn vader had gezien. Als dat nog steeds zo is, dan moet hij ook aan zijn vader bekennen dat hij in diens mails heeft zitten neuzen. Dat lijkt mij geen pretje en dat zal vader niet leuk vinden. Trekt hij toch de stoute schoenen aan omdat het hem niet lekker zit en hij er wat mee wil doen, dan in eerste instantie met vader gaan praten. Niet z'n met moeder, want dat moet pa doen. Verder is het een zaak tussen zijn ouders. Misschien is het niet zo erg als hij denkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga het risico nemen op een heleboel minnetjes.

Als je vriend bewijzen heeft gevonden, heeft het geen zin om eerst met vader te praten.

Maar ik vind dat zijn moeder het recht heeft om dit te weten.

Je vriend hoeft niet te zeggen dat zijn vader daadwerkelijk vreemdgaat. Hij kan de bewijzen tonen die hij heeft gevonden.
Daarna kan zijn moeder zelf beslissen wat ze met die gegevens doet. Maar dan weet ze het tenminste.

Als later alles moet uitkomen en het blijkt dat haar zoon ook op de hoogte was, zal de moeder zich dubbel bedrogen voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vader van een vriend van hem? Ik begrijp hem even niet....is het de vader van een vriend van jouw vriend? Of de vader van een vriend van jou en is die vriend er zelf achter gekomen dat zijn vader vreemd gaat?

In het laatste geval vind ik de vader dan wel slordig bezig geweest maar dit kan komen dat de vader zich ergens schuldig voelt en dit niet meer wil verbergen en het niet durft te vertellen en het dus maar wil laten ontdekken door bewijs achter te laten. Er niet rekening mee houdende dat de zoon toevallig het bewijs in handen krijgt.

Hoe jong die vriend toevallig is maar hij kan hier met het bewijsmateriaal zelf mee naar zijn vader stappen en hem zelf vragen wat hij hiermee moet doen...of het nu om e-mails gaat of wat ook. De vader kan hier zelf beslissen wat hij ermee wil doen. Het is geen kwestie van tussen de ouders in gaan staan want die vader heeft in zijn slordigheid toch al gezorgd dat je vriend ertussen is gekomen in die problemen. Op deze manier kan je vriend zijn probleem, wat oorspronkelijk van de vader was maar nu ook van zijn zoon, afschuiven op de vader en is je vriend het kwijt. Het is aan de vader hoe hij dit op gaat lossen. Door het meteen aan zijn moeder te vertellen kan de moeder de zoon op een voetstuk zetten bij vader en dit zal hem geen populaire zoon maken.

Veel succes en sterkte ermee.