Als je tijdens 'een break-up' met een ander naar bed gaat, ga je dan toch 'vreemd' of niet?

Het is tijdelijk uit met je partner. Je ontmoet iemand anders waarmee je naar bed gaat. Is dat ontrouw of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
13K

Het beste antwoord

Tijdelijk is dus niet definitief. Dus even een relatie-pauze inlassen. Kan verstandig zijn. Maar wanneer je besluit met de 1e de beste 'het bed' te delen dan is dat voor mij vreemdgaan.
Je kunt je hierbij afvragen of de verbroken relatie niet aleen gebaseerd was op seks.

Direct naar bed met een ander geeft eigenlijk aan dat je je afgewezen voelt. Direct seks met een ander moet het gevoel van 'weer bemind voelen' weer versterken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In wat jij hebt geantwoordt herken ik het meest. Het klopt gewoon helemaal. Dank je.

Andere antwoorden (8)

uit is uit.

ook al ga je vanavond nog met een ander naar bed, je pleegt geen crime omdat je relatie eerder die dag verbroken is.
kom je na 1 week weer samen moet je het wel even opbiechten, maar je heb geen misstap begaan.

wel kan je je afvragen waarom je al zo snel weer emet een ander het bed in duikt.
misschien maar beter uit elkaar blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spreek je van te voren af dan dat het tijdelijk is? Als je uit elkaar bent als adempauze om even afstand te nemen is uit niet echt uit...dan heb je meer een time-out.. en dan vind ik wel dat je vreemd gaat...bovendien geef je dan de eigenlijk nog bestaande relatie geen kans meer..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Idd, als je van tevoren af hebt gesproken dat je mag gaan en staan waar je wilt dan is het geen vreemdgaan. Heb je echter een tijdelijke rustpauze dan zou ik het wel zien als vreemdgaan en dus ontrouw!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is iets wat je samen van tevoren hebt besproken, als het goed is. Als je tijdelijk uit elkaar gaat met de bedoeling om juist weer dichter bij elkaar te komen, dan zal vreemdgaan hierin zeker geen goed doen, eerder andersom. Het zal 't alleen maar bemoeilijken om weer verder te gaan samen omdat de ander je het kan verwijten. Dan zou een tijdelijke break-up weleens een definitieve kunnen worden.

Duidelijk communiceren dus, alles uitspreken van tevoren en niets aan twijfel overlaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is tijdelijk uit?
Kun je dat met elkaar afspreken, het is uit en het is tijdelijk!
Uit is uit denk ik, of het tijdelijk is zul je later ontdekken.
Ik weet niet wat de beweegredenen zijn van iemand om het uit te maken.
Was het eigenlijk allang over en waren jullie toch nog bijelkaar en heb je dat uiteindelijk definitief gemaakt maar dan weer met een tijdelijk karakter.......
Misschien heeft die ander in zijn of haar hoofd allang afscheid genomen en voelt het in dat geval niet heel raar om al snel met iemand anders naar bed te gaan.
Het is sowieso weinig elegant allemaal, maar het gebeurd.
Het risico van uit is dat dit kan gebeuren denk ik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'We were on a break!'
Kijk de serie friends eens een keer, gaat hier precies over ;)

Als het, zoals jij zegt, tijdelijk uit is met je partner, dan betekent het dat er nog toekomst in kan zitten. Ook is er nog sprake van een relatie (al dan niet meer hetzelfde als eerst). Dus als je op zo'n moment met een ander naar bed gaat, dan valt het wel onder vreemdgaan vind ik. Je kan het ook noemen 'er op een leuke manier zeker van zijn dat jij jullie tijdelijke pauze in een eeuwige pauze omzet' (ofzoiets).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan wat je er van te voren met elkaar over afspreekt!
Niks afspreken betekend niet doen denk ik, totdat de breuk eventueel definitief is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij dat dat een afspraak is tussen de twee personen en dat daar geen algemene regels voor gelden.