10 verhalen oude en nieuwe testament??

Hallo, ik heb voor m'n werkstuk 10 verhalen uit het oude en nieuwe testament nodig, zouden jullie dus 20 titels op willen schrijven? Thanx! Ik kan het namelijk nergens vinden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Antwoorden (5)

Zie bijgaande link. Je hebt dan de gehele Bijbel tot je beschikking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is deze site wat duidelijker: http://www.biblija.net/biblija.cgi
Van Genesis tot Maleachi is het Oude Testament, en van Matteüs tot Openbaring is het Nieuwe Testament.
Amadea
13 jaar geleden
Weet je wat slim is? Ergens een kinderbijbel opduikelen. Daar staan de bekendste verhalen in. Het leest heel wat makkelijker dan de echte Bijbel.
Ik heb maar even voor je gegoogled, en hier vind je een online kinderbijbel. Hierin staan ook titels. In de eerste link zijn ze geordend op Oude en Nieuwe Testament. De titels van de verhalen staan niet in de Bijbel zelf, die zijn er door de kinderbijbelschrijver bij verzonnen. Dus je mag het verhaal ook anders noemen als je dat zou willen, dat is geen heiligschennis of zoiets. Uit het nieuwe testament zou ik als ik jou was zeker het verhaal van de geboorte van Jezus nemen, en het verhaal van zijn kruisiging (dood aan het kruis) en opstanding. Veel van de andere verhalen uit het Nieuwe Testament zijn verhalen die Jezus zelf heeft verteld. Daar zit dus een boodschap in. Succes! Laat maar weten als je meer wilt weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Adam en Eva
Noach en de dieren in de Ark...
Abraham en Sara(isaak en ismaël)
Jozef, zoon van Jakob, onderkoning.
Mozes, uittocht Egypte
Mozes en het volk van Israël in de woestijn
David en Goliath
Simson( leeuw en honing)
Elia en de Baalpriesters
Israël in Ballingschap
Jezus geboorte in Bethlehem
Intocht in Jeruzalem
Zacheus de tollenaar(in de boom)
Emmausgangers
Jezus gekruisigd
Jezus opgestaan en naar de hemel
Saulus bekering in Damascus
Zendingswerk in Europa
Barmhartige Samaritaan
De goede Herder
Stefanus gestenigd, eerste martelaar onder het christendom.

Zoiets?? Het zijn er wel 21.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie en/of bekende verhalen uit het oude Testament:
- David en Goliath
- De ark van Noach
- Daniël in de Leeuwenkuil
- Het verhaal van Mozes, waaronder het verhaal van de uittocht uit Egypte
- Het verhaal van Jozef met zijn mantel in vele kleuren en zijn dromen
- De inname van Jericho

Mooie en/of bekende verhalen uit het Nieuwe Testament (dit zijn verhalen van of over Jezus, omdat het Nieuwe Testament over Jezus gaat, het start bij de geboorte van Jezus)
- De geboorte van Jezus (kerstverhaal)
- Het dochtertje van Jaïrus
- Het verhaal van de 2 broden en 5 vissen
- Het bekende verhaal van De Barmhartige Samaritaan
- De bruiloft te Kana (waar Jezus water in wijn verandert)

Bij bibliotheken overigens kun je kinderbijbels vinden waar dit soort verhalen heel duidelijk in staan beschreven.
Succes