Wat eet een nijlpaard?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik bedoel eigenlijk te vragen of het ook vlees eet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.7K

Het beste antwoord

nijlpaarden eten voornamelijk gras . maar sinds kort is het ook ontdekt dat zij ook wel eens een hapje nemen van hun overleden soortgenoten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het dus toch waar, en zijn het dus geen herbivoren;) Dankjewel!

Andere antwoorden (3)

Het voedsel van een nijlpaard bestaat hoofdzakelijk uit kort gras en fruit. Hij zoekt in de avond naar eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nijlpaard eet voornamelijk gras. Daarnaast waterplanten, en vruchten die ze op het land vinden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hij eet, om zijn gewicht op pijl te houden, per dag meer dan 60 kilo planten en vruchten. Daartoe legt hij 's nachts een traject van meerdere kilometers af.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een nijlpaard is dus een planteneter, geen vleeseter.

Toegevoegd na 8 minuten:
pijl moet natuurlijk peil zijn....
12 jaar geleden
Een nijlpaard is een Herbivor en herbivoren eten geen vlees ;-)