Bij drogeren maak je gebruik van een beïnvloedend middel en bij vergiftigen maak je gebruik van een dodelijk middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
drogeren kan ook dodelijk zijn..
Drogeren word vaak gebruikt als iemand een vrouw wil verkrachten. Dan doet hij iets in haar glas dat er voor zorgt dat ze "out" gaat en de volgende morgen wakker word met een hangover.

Ook chloroform valt onder drogeren. In films doen ze dat op een zakdoek en die drukken ze op iemand mond.

Vergiftigen is het doelbewust toedienen van giftige stoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Nonna;

Drogeren is het bewust toedienen van een verdovend middel. Dat kan dus ook door een arts gebeuren om pijn te bestrijden.
Vergiftigen is de term die je gebruikt wanneer iemand van een stof zoveel binnen krijgt dat dat niet goed is voor het lichaam.
Dat hoeft niet bewust te gebeuren of überhaupt door mensen te worden gedaan (je kunt door een plant of dier worden gestoken of een gas inademen) en ook zeker niet altijd dodelijk te zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Onder drogeren kan ook worden verstaan het toedienen van spierversterkende middelen, zoals profwielrenners dat absoluut nóóit doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat het essentiële verschil is dat bij drogeren de intentie meer is om te verdoven / tijdelijk uit te schakelen, en bij vergiftigen het meer is om daarmee lichamelijke schade of de dood aan te richten