Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag een aangetekende brief door ontvanger worden geweigerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De antwoorden tot nu toe zijn goed, natuurlijk mag je 'm weigeren.
Alleen, als het bijv. brieven van een deurwaarder zijn of een gerechtelijke instantie, dan kun je later niet beweren dat je nergens vanaf wist. De rechter vindt het sturen van aangetekende brieven voldoende om je in kennis te stellen, ook al neem je ze niet aan...
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad.

Andere antwoorden (4)

ja, waarom zou je dat moeten dan? de verzender wil zekerheid dat hij persoonlijk bezorgd word, als jij hem als ontvanger weigert heeft die postbode toch zijn werk gedaan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De handtekening is een aanname bevestiging, als jij niet tekent, krijgt de verzender hem netjes terug. Niemand mag jouw verplichten een poststuk te tekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb ooit een aangetekend schrijven geweigerd van een instantie waar ik het even helemaal mee gehad had. Pas daarna wouden ze serieus praten over het ontstane probleem en bleek ik al die tijd gewoon gelijk te hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, alleen kun je je daarna niet meer beroepen op het feit dat je destbetreffende informatie niet gehad hebt, je hebt de kans dan wel gehad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding