Waar heb ik als alleenstaande (jonge) moeder recht op?

Na jaren bij mijn ouders te hebben gewoond heb ik eindelijk een woning gekregen voor mij en mijn zoontje van bijna 5 jaar oud. Ik vraag me af of ik als alleenstaande, part time werkende moeder recht heb op bepaalde dingen zodat ik wat meer geld heb om van te leven. Ik weet wel dat ik recht heb op huurtoeslag, zorgtoeslag en kindertoeslag. Wie kan mij vertellen wat ik allemaal aan kan vragen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Misschien fulltime gaan werken! Heb je wat meer geld en hoef je nergens je handje op te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je zeggen: ik ben een alleenstaande fulltime werkende moeder en heb helemaal nergens recht op. Ik wil het ook niet, maar vind het wel zuur dat ik nergens bescherming krijg. Want mijn huur wordt bv elk jaar met 5% verhoogt omdat ik met mijn salaris en gezinssamenstelling alleen in aanmerking kom voor een vrije sector woning. Een huis kopen kan ik me dan weer niet veroorloven omdat ik dan te weinig verdien. Enz. Er werd me laatst zelfs geadviseerd om minder te gaan werken omdat ik dan onder de streep meer zou overhouden...ik vraag je!
Onder een bepaald minimum kun je kwijtschelding vragen van de gemeentelijke belastingen. Je kunt informeren of je daarvoor in aanmerking komt.