waarom zeggen we nijlpaard als het helamaal geen paard is ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Antwoorden (2)

Ik denk dat Adam zijn bril niet op had. Maar goed, er zijn zoveel namen die raar zijn. Een zeepaard is ook helemaal geen paard. En een sluipwesp is ook helemaal geen wesp.

Ze heten nu eenmaal zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Adam heeft de namen niet bed8, het was God ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk waren wij zelf het
Toen het dier ontdekt werd, dacht men dat het verwant was aan paarden, vandaar de Latijnse naam Hippopotamus (en amphibius om aan te geven dat het hier in en rond het water leeft).
Later bleek dat nijlpaarden meer verwant zijn aan varkens, maar toen was de naam al gegeven.
Het is dus een beschrijvende naam, zoals veel namen.