Waar kun je het beste doen bij uitdroging in een tropisch land?

Hallo,

Waar moet je rekening mee houden bij uitdroging in een tropisch land?

Want:

1) Er is geen veilig kraanwater beschikbaar.
2) Koud of warm water drinken?
3) Iets met zout verlies?
4) Alternatief naast vloeistof?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Het beste antwoord

Bovengenoemd antwoord is correct: ORS helpt zeker goed.

Mocht je dit niet bij je hebben, dan is er een heel goedkoop alternatief.
Pak een blikje cola, gooi daar een eetlepel suiker doorheen. Heeft hetzelfde effect (en smaakt ook ongeveer net zo goor als ORS).

Toegevoegd na 2 minuten:
Oke, een eetlepel zout is waarschijnlijk overdreven. Theelepel..

"ORS zelf maken
ORS zelf maken is niet moeilijk:

Neem acht afgestreken theelepels suiker of honing en één afgestreken theelepel zout en doe dat in een liter schoon water. Voor de smaak kun je er een scheutje sinaasappel-, limoen- of citroensap bij doen. Dit heeft ook als voordeel dat er kalium in zit. De zelfgemaakte ORS mag niet zouter smaken dan tranen.

Als ORS zelf maken op bovenstaande manier niet lukt kun je één afgestreken theelepel zout aan een literfles cola toevoegen. Dit klinkt misschien niet erg smakelijk, maar ORS zelf maken op deze manier levert wel een redelijke vloeistof op om uitdroging te voorkomen. Als je eerst wat suiker in de cola doet gaat de prik eruit."

http://www.vaccinatiesopreis.nl/ors/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zakjes ORS kopen in nl voor je op vakantie gaat. Raak je uitgedroogd dan gebruik je zo'n zakje. Aanmaken met gekookt water, of water uit n flesje welke nog dicht zat. Je zout, vocht en andere voedingsstoffen worden dan snel weer gued op peil gebracht. Zakjes te koop bij drogust of perry sport.