bijten schildpadden?

weet iemand of schildpadden bijten want ik wil graag een schildpad maar weet niet of ze bijten $

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
9.7K

Antwoorden (6)

Ja! Deze bijten absoluut
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zeker, nog hard ook volgens mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geloof me als ik zeg dat je het heel goed voelt als er een schildpad in je vinger hangt :))
schildpadden bijten meestal maar er zijn er ook die niet vaak, of helemaal niet bijten.
ik zou eerst goed informeren bij de verkoper voordat je er een koopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schildpadden hebben geen tanden, maar ze hebben wel een hele scherpe richel bij hun bek. En daarmee kunnen ze bijten. Grotere schildpadden kunnen zelfs gevaarlijk zwaar bijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk bedoel je de schildpadden die het meest bekend zijn. (zaagrug, roodwang, geelwang etc)

deze diertjes zijn jagers dus je kan er vanuit gaan dat ze allemaal kunnen gaan bijten.
mijn ervaring is dat de ene feller is dan de andere, maar bijten doen ze.

hoe groter ze zijn (en dat worden ze zeker!!!) hoe beter je het gaat voelen, en prettig is dat niet.

verder zou ik me verdiepen in de verzorging van deze dieren. je kan ze niet houden in het mini bakje wat ze je aansmeren in de dierenwinkel. je zal een pomp moeten kopen met een heel flink vermogen (niet zo'n binnenfiltertje dus) want het zijn enorme vervuilers.

dan moet je rekening houden met de water temp en de temp van de lucht zelf, de juiste lamp voor een gezond schild, weten wat je mag (bij)voeren, ziekten herkennen, en weten dat een schildpad ouder wordt dan een hond of kat.

de meeste schildpadden sterven doordat men niet weet waar men aan begint. als dit niet het geval is dan belanden ze niet zelden in de sloot of in een opvang.

zit je te denken over aanschaf neem dan eens contact op met een opvang om je op een juiste manier te laten informeren, en niet met verkooppraatjes uit een dierenwinkel die meer aan de omzet denken dan aan het schildpadje zelf die er dan nog zo schattig uit zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
(zie link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga al jaren om met allerlei soorten schildpadden en ben tot op vandaag nog nooit gebeten.

Als en schildpad jou bijt is het vaak doordat de schildpad van jou schrikt en als ultieme verdediging hapt.

Omtrent de verwonding hoef je meestal geen zorgen te maken, je houdt er vaak niets meer aan over dan een blauwe plek, een schildpad heeft namelijk geen tanden.

Dit wordt anders als je een zogenaamde bijtschildpad of alligatorschildpad neemt, deze dieren hebben wel tanden en bijten zonder waarschuwing.