om iemand aan een postadres te helpen. Wat zijn de nadelen?

degene is zerwer en heeft een adres nodig om zijn post te kunnen ontvangen en ook zodat zijn uitkering doorloopt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
33.4K

Antwoorden (5)

Als hij zwerver is kan hij vaak via de gemeente bij een instantie een postadres krijgen en loopt zijn (WWB) uitkering door. Dit verschilt per gemeente.
Iemand op je eigen adres een postadres geven kan gevolgen hebben voor reinigingsrecht, rioolrecht en kan van invloed zijn op het recht op- of de hoogte van uitkeringen en toeslagen.
Maar dit hangt van de specifieke situatie af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas hiermee op. Er wordt veel mee gefraudeerd.
Er worden soms complete webwinkels op naam van een zwerver gezet. De gedupeerde zullen vervolgens bij het postadres verhaal gaan halen. Ook wordt er vaak uitkeringsfraude gepleegd met postadressen.

Informatief artikel hierover:
http://www.opgelicht.nl/index.php?id=nieuwsbericht&no_cache=1&tx_ttnews[pointer]=5&tx_ttnews[tt_news]=478&tx_ttnews[backPid]=47&cHash=3e031bef66
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe zijn er veel hulpverleningsorganisaties die mensen aan een postadres kunnen helpen zoals het Leger des Heils. Ook veel gemeenten bieden deze mogelijkheid.
Een andere optie is om een BRIEFadres aan te vragen bij de gemeente.
Als diegene bij jou een briefadres heeft betekent dat in juridische zin alleen dat jij de post ontvangt en die persoonlijk overhandigt aan de ontvanger.
Zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als het fout loopt en de zwerver als katvanger gaat optreden (auto's op zijn naam laten zetten) komen de rekeningen en bekeuringen op jouw adres. Dus de deurwaarders ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een groot nadeel zou kunnen zijn dat de Gerechtsdeurwaarder op jouw bezittingen en/of vermogen beslag legt. Omdat diegene die jij aan een postadres hebt geholpen zijn bekeuringen als katvanger niet betaald heeft...

En dan spreek ik hier uit eigen ervaring...