wanneer is een duif een post duif en wanneer een gewone duif?

hoe werkt dat met duiven?postduiven weten automatisch de weg terug, waarom de andere duiven niet?en hoe zie je wanneer het een post duif is?ze zien er toch allemaal hetzelfde uit?
ze worden toch als postduif geboren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
8.7K

Het beste antwoord

Een postduif van een duivenmelker is in principe een prestatie of wedstrijdduif. Deze duiven worden op en top verzorgt en krijgen alles wat ze nodig hebben om goed te presteren. Van deze duiven heeft men over het algemeen geen last omdat deze duiven meestal na het verplicht trainen direct weer het hok binnen gaan.

De huis-tuin en keukenduif (houtduif of tortel of zwerfduif) leeft in de vrije natuur en zal dus alles afstropen op zoek naar voedsel. Door de manier van leven (voedsel zoeken in goten, op het land etc) hebben deze duiven vaak een dunne vieze ontlasting welke af en toe voor boze blikken zorgt.

De sportduif krijgt een uitgeballanceerd voer waardoor deze duif in een uitstekende conditie verkeerd en vrijwel altijd kleine vaste ronde poepjes heeft. Dit dus in tegenstelling tot de duiven die in de vrije natuur leven, deze leveren veelal vieze smerige ontlasting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als hij een enveloppe in zijn bek heeft is het een postduif;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Postduiven zijn gewend in een hok te zitten,dat is hun thuis!
Het is daarom niet verwonderlijk,dat ze zo snel mogelijk weer terug willen naar hun"huis".Je kan wel degelijk het verschil zien tussen een postduif en een wilde duif,b.v.een houtduif.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lang niet alle postduiven vinden hun weg terug, en andere duiven zijn net zo goed of slecht als postduiven bij het de weg terugvinden.
andere duiven hebben wel de mazzel dat ze niet in frankrijk of spanje gedumpt worden.
postduiven herken je aan het ringetje met hun gegevens om de poot.
hebben ze aan de andere poot ook een ring, dan zijn ze bezig (geweest) met een vlucht.
14 jaar geleden
Als de duif de post bezorgt dan is het een postduif;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Postduiven zijn in staat om snel en lang te vliegen. Dit wordt tegenwoordig als wedstrijd gedaan (duivensport) en de eigenaars noem je duivenmelkers.
Stadsduiven zijn eigenlijk verwilderde postduiven die de weg niet meer terug konden vinden.