Twix heette vroeger Raiders, Cif vroeger Jif. Weet jij nog meer meer merknamen die zijn veranderd (vanwege internationalisering) ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
19.7K

Het beste antwoord

Nieuwe naam Oude naam
Aegon Spaarbeleg
Altria Philip Morris
Appelsientje Goudappeltje
Atradius NederlandseCredietverzekerings Maatschappij
Bodique Hunkemöller
BP British Petroleum
Chevrolet Daewoo
Corus Hoogovens & British Steel
Getronics GetronicsPinkRoccade
Florius Bouwfonds Hypotheken
ING Postbank
Lay's Smiths
Laurus De Boer Winkelbedrijven & Unigro
Menzis Amicon, Geové & NVS
NIB Capital Nationale Investeringsbank
Numico Nutricia
Orange Dutchtone
Oxxio Energiebedrijf.com
Pearle Brilmij
Rabo Bouwfonds Rabo Vastgoed en Bouwfonds
RTL7 Yorin
Selexyz Boekhandels Groep Nederland
Start People Start Uitzendbureau
T-Mobile Ben
T-Mobile Orange
TPG PostPTT Post
TNT PostTPG Post
Transavia.com Transavia Airlines en Basiq Air
UWV GAK
Vodafone Libertel
VVN 3VO
WE Hij en Zij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appelsientje en Goudappeltje zijn toch gewoon twee verschillende produkten van dezelfde fabrikant? Nl. Sinaasappelsap en appelsap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee toevallig heb ik 2 van de 4 soorten in mijn koelkast staan:
appelsientje appelsap
appelsientje sinaasappelsap
appelsientje tomatensap
appelsientje groentesap dus alles heet appelsientje tegen woordig kijk amar in het schap van de supermarkt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he dutcheese,
nee is 3VO,ik vind het ook geen naam hoor maar de eerste rij is oude naam en 2de rij is nieuwe naam
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk, da's pas een antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ur very welcome sir!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
please call me miss becouse i am a lady

Andere antwoorden (17)

Era werd Linera, en Treets werd M&M
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatste nieuwe is volgens mij edet dat vervangen word door plenty.

Toegevoegd na 7 minuten:
De VSB bank werd Fortis door overname.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
smith's (chips) werd lays.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, tegelijk zitten tikken !! Ik had zo keurig het hele rijtje eerst doorgelezen....
Rieneke1
14 jaar geleden
nou dat mag wel eens, dat ik je voor ben! ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal wel vaker gebeuren hoor, heel veel vragen zie ik pas als één van de laatsten ! En als we tegelijk beginnen, zul je altijd winnen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie mijn antwoord hieronder ; het gaat alleen om de grote zakken aardappelchips.
Smiths werd Lays. Zo heetten ze in in Amerika al heel lang, en sommige (typisch nederlandse?) soorten worden nog steeds onder de naam Smiths verkocht, maar de grote zakken zijn allemaal Lays geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Treets / bonitos werden M en M's .
Smiths chips werd Lace. ( hoewel Smiths weer gedeeltelijk terug is )
Postbank werd ING ( ja vanwege internationalisering) .

Toegevoegd na 10 minuten:
Planta werd Brio ( al in 1964 /1967)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dr.oetker het nu ineens Dr.Utker je schrijft het hetzelfde maar zegt het op z'n amerikaans.

Als ik de reclame moet geloven...Vrij irritant, wij hollanders hebben het dus al die jaren fout gezegd ofzo, volgens de Dokter...Maar van mij kan die de utker krijgen..en heet hij gewoon OE
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het Duits bestaan twee spellingswijzen: ü en oe zijn in de uitspraak hetzelfde. Misschien hangt het daarmee samen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout ; het is duits en altijd al duits geweest, en ook in het duits spreek je oetker uit als ötker, utker dus. Alleen deden onze moeders en oma;s het vroeger op zijn hollands en doen we het nu 'correct'.
negerzoen is nu gewoon zoen
14 jaar geleden
Ha, die Dupke;

De kledingwinkelketens HIJ en ZIJ moesten in ene ook lekker internationaal WE (en dus niet WIJ) gaan heten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, al genoemd zie ik net.
Deze dan: Werther's Echte dat Werther's original werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Almiron babyvoeding veranderde in '91 in Nutrilon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oil of Olay/Oil of Olaz/Olaz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ola ijs heette vroeger Caraco ijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Brilmy werd Pearle
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feyenoord heete vroeger Feijenoord, maar sinds '70, toen ze europa in gingen kwam er een Y
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kledingwinkel Kien werd Vògele
Centraal Nederland (de bussen) werd Connexion
Casema werd Ziggo
Super de Boer gaat over naar Jumbo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is ook nog iets met Amaretto di Saronno. is ook al een (paar?) keer van naam veranderd, ik weet niet precies waarin, maar vlgs mij wel om internationaliseringsredenen (3x woordwaarde).
Misschien weet iemand de andere namen van Ameretto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brio werd Bertolli,

Wel is er een overgangsperiode geweest.
Een tijdje stond er op de Brio "Deze naam gaat veranderen in Bertolli"
En daarna een periode op de Bertolli "Voorheen Brio".
Inmiddels is het uiterlijk van het pakje ook alweer veranderd naar meer lichtblauw dan goud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wella Forte - Wella Flex
Edet - Plenty