Hoe oud zou dit servies zijn ?

De bordjes zijn +- 21 cm en de tekst is dezelfde bij de beide motieven, nl Villeroy & Boch Mettlach made in Germany SAAR "Alt Strassburg Mettlacher Steindruck Unterglasur.

De ondertassen zijn +- 14,50 cm en hebben dezelfde tekst.

2 ondertassen hebben een ander opschrift nl Mettlacher Steindruck - Unterglassurdekor-Seit 1809-Made in Germany + Alt Strassburg

De theetassen hebben hetzelfde motief maar een ander opschrift nl V&B M SAAR Alt Strassburg Unterglaser

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens op hun website. Misschien kun je het daar nakijken of navragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik uiteraard eerst en vooral gedaan.
constant
9 jaar geleden
In den haag heb je een winkel dat doet in gebruikte en oude serviezen. Even navragen waar orecies.

Het beste antwoord

Villeroy & Boch Alt Strassburg

Historie
In 1748 startte Francois Boch (1695 - 1754) in de Lorraine een keramiekfabriek. In 1809 kochten de kleinkinderen Jean-Francois Boch en zijn broers het voormalige Benedictijner klooster te Mettlach waar een moderne fabriek in werd ondergebracht. Jean-Francois fuseerde met zijn concurrent/collega Nicolas Villeroy in 1836. Hun kinderen trouwden in 1842 onderling en daarmee was de naam Villeroy & Boch stevig gevestigd. Villeroy & Boch startte de fabricage van het servies Alt Strassburg in 1915. Het geschulpte servies kent vier verschillende bloemen: roos, margriet, tulp en lelie. De borden hebben een dunne groene rand. Oudere stukken hebben mosgroene handvaten; later werd het uitgebreide servies gemoderniseerd en werden de handvaten gemaakt met een dun groen bladerrandje. Aan de stempels op de onderzijde is jaar van productie af te leiden. Latere onderdelen van dit aardewerk zijn afwasmachinebestendig. In het jaar 2000 stopte de productie, maar de belangstelling voor dit ietwat ouderwets aandoende servies blijft groot.