kan ik naar de coffeshop met een verlopen id?

Mijn id is 7 Januari verlopen ik word 31 Januari 18 kan ik nog naar de coffeeshop?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfs de politie doet niet moeilijk als 'ie enkele weken is verlopen... dus ik denk het niet. Bij de coffeeshop kijken ze doorgaans alleen vluchtig naar de foto en de geboortedatum.
Amadea
9 jaar geleden
Moet je voor het binnengaan van een coffeeshop niet sowieso tenminste 18 jaar oud zijn?
Amadea
9 jaar geleden
Ja dus, zie http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/op-welke-leeftijd-mag-je-naar-een-coffeeshop/
Het is dus niet dat je er nog naar toe zou mogen met een verlopen id, maar je mag pas vanaf 31 januari in zo'n gelegenheid komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je nog 6 dagen om je id te vernieuwen en dan ben je 18. Dan kan je MET je geldige id braaf voor de eerste x je coffeeshop in op je verjaardag!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alvast een fijne verjaardag gewenst, maar dat gaat zo te lezen wel lukken. ;)
Amadea
9 jaar geleden
Gefeliciteerd, rodney! Het is jou nu wettelijk toegestaan om in een coffeeshop te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@rodneylz, als je maandag je nieuwe Id kaart aanvraagt, is deze dus tien jaar geldig. Had je hem bv twee weken geleden aangevraagd dan was de geldigheidsduur vijf jaar geweest. Dat is waarschijnlijk de reden dat je even gewacht hebt.
Gefeliciteerd met je 18de verjaardag.

Antwoorden (2)

Je hebt een maand de tijd om een nieuwe te kopen.Tot die tijd is hij wettelijk geldig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
U kunt zich niet identificeren met een identiteitsbewijs dat verlopen is.

Toegevoegd na 19 minuten:
In haast alle huisregels van de coffeeshops staat:
De toegang voor personen beneden de 18 jaar is absoluut verboden.. Bezoekers moeten op verzoek hun legitimatie kunnen tonen.
Men moet zich kunnen identificeren als Nederlander.

Er zijn nog enkele coffeeshop die in hun huisregels hebben staan dat men zich met een geldig identiteitsbewijs moeten identificeren.
Het hangt dus een beetje van de coffeeshop af.