Welk nummer moet ik draaien als er 31 (0) staat?

Op de foto zie je 2 nummers waarbij ik niet weet wat ik in de telefoon in moet toetsen. Dit gaat dan over hoe ik deze nummers moet toetsen als ik in Nederland ben, en hoe ik deze nummers moet toetsen als ik in het buitenland ben. Via google kom ik er niet uit.

Toegevoegd na 50 seconden:
Er moet natuurlijk nog een plusje voor de 31, maar dat ging niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
23.3K

Het beste antwoord

Laat ik het bovenste nummer als voorbeeld nemen: +31 (0)70 - 3141414.

Je kunt ALTIJD en OVERAL +31-70-3141414 intoetsen. Dat werkt in Nederland en in het buitenland. Altijd goed.

Als je binnen Nederland bent, kun je ook 070-3141414 intoetsen. Dat werkt ook, maar dit werkt alleen als jij BINNEN Nederland bent. Zodra je over de grens bent, werkt dat niet meer.

Als het om een mobiele telefoon gaat, kun je dus het beste +31703141414 inprogrammeren. Dat werkt namelijk in de hele wereld, zowel binnen Nederland als daarbuiten.

Toegevoegd na 47 seconden:

Maak je daarbij geen zorgen om bijkomende kosten. Ook als je binnen Nederland bent, betaal je precies hetzelfde. Het maakt niet uit of je nu +31703141414 gebruikt of 0703141414.

Toegevoegd na 2 minuten:

En voor het tweede nummer geldt natuurlijk hetzelfde:

+31 113 238 888 werkt altijd en overal, zowel binnen als buiten Nederland.

0113 238 888 werkt alleen binnen Nederland.

Cryofiel
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kruislings :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus Wat veel bellers niet weten:
Wanneer men vanuit Nederland naar een Italiaans vast nummer belt moet men de 0 van het netnummer wél gebruiken.
Dus bel ik naar Italië naar het vaste nummer dan bel ik
+39 0473 en dan praktijknummer of +39 0471 en dan privé nummer. Vanuit Nederland naar een Italiaans mobiel nummer wel de nul weglaten.

Andere antwoorden (2)

Steunpunt Duitsland moet je als volgt toetsen:
>> 00498950072692 als je in niet in Duitsland bent of mobiel belt met een niet Duits abonnement. Als je een mobiel gebruikt ben je namelijk altijd in Nederland, ook als je in het buitenland bent.
>> 08950072692 als je in Duitsland bent

Voor de andere nummers geldt precies hetzelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
En Cryofiel heeft gelijk. De bovenste variant kun je altijd en overal gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De + kun je vervangen door 00. Maakt niet uit waar op de wereld je belt.