Wie weet wat er met deze zegel is?

vrienden stuurden een kaart uit Spanje.de kaart kwam met 2 weken vertraging bij mij,met de op de foto zichtbare blanco zegel.mijn vrienden verzekeren mij dat ze een echte zegel geplakt hadden.wat kan er gebeurd zijn.

Picture for question
1.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat jou postbode misschien postzegels verzameld...? Zou dat misschien kunnen?

Het beste antwoord

Hij is afgeplakt in Spanje, en gefrankeerd in Malta, en verstuurd naar NL... De echte zegel zit nog onder de sticker... En wij maar klagen dat PostNL er een zooitje van maakt... pfft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
niko
9 jaar geleden
Dank voor het antwoord...kunt u mij ook zeggen waarom dat gebeurt?
bamibal
9 jaar geleden
Ik denk dat het andersom is: gefrankeerd in Spanje (logisch, want daar komt de kaart vandaan) en afgeplakt in Malta, mogelijk omdat de kaart per ongeluk in Malta terecht is gekomen in plaats van Nederland. In Malta is dan de Spaanse postzegel afgeplakt (want niet geldig in Malta) en alsnog naar Nederland gestuurd.
Overigens vind ik dat geen "zooitje" maar een adequaat opgelost probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bamibal heeft waarschijnlijk gelijk en j4ck1nth3b0x niet. De kaart is in elk geval gestempeld op Malta. Waar hij gefrankeerd is kan niet uit de foto worden opgemaakt maar uit de vraag kunnen we rustig aannemen dat dat in Spanje is gebeurd. Van een stempel dat in Spanje zou zijn gezet is geen spoor zichtbaar en het is wel gebruikelijk om alle post af te stempelen voor verzending. Het stuk is dus om onnaspeurbare redenen ongestempeld in Malta beland, daar afgeplakt en alsnog naar de geadresseerde verzonden. Een pluim voor de posterijen op Malta en strafpunten voor de Spaanse posterijen.
niko
9 jaar geleden
dank voor het uitgebreide antwoord.maar waarom een blanco "ding"over een geldige zegel geplakt.Malta had toch ook de geplakte zegel kunnen stempelen?
bamibal
9 jaar geleden
Misschien wordt een Spaanse zegel later in het Maltezer proces niet als geldig herkend en komt de kaart dan in het strafport-circuit. Misschien bevat de witte plakker nog een onzichtbaar geldigheidskenmerk. Het gebeurt overigens wel eens dat twee poststukken aan elkaar geplakt raken, waardoor één van de twee de verkeerde route volgt. Kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Maarten: "Bamibal heeft waarschijnlijk gelijk en j4ck1nth3b0x"
Nou je ziet duidelijk dat over de sticker is gefrankeerd... Het kan niet zo zijn zoals Bamibal zegt dat deze kaart gefrankeerd is in Spanje, en vervolgens afgeplakt in Malta? Dan moet die sticker onder de inkt van de frankeermachine zijn doorgeschoven en zo op de briefkaart geplakt... @Maarten: "De kaart is in elk geval gestempeld op Malta. Waar hij gefrankeerd is kan niet uit de foto worden opgemaakt" Gefrankeerd zie ik hetzelfde als bestempelen... Als ik iets door de frankeermachine haal, dan komt er een stempel op die iets wegheeft van wat nu op de kaart zit... @Bami: "Overigens vind ik dat geen "zooitje" Als je kaart op Malta i.p.v. Nederland terechtkomt vind ik het nogal rommelig overkomen... ik heb het niet hoe het afgehandeld is, want dat is zoals jij als zegt goed geregeld...
bamibal
9 jaar geleden
@j4ck1nth3b0x: Jij hebt het over stempelen. Frankeren is niets meer dan zorgen dat je betaalt voor het verzenden, in dit geval door het plakken van een postzegel. Dus eerst frankeren, daarna afstempelen.