hoe strafbaar is het versturen van een kindersurprise ei naar de VS?

Ik heb in de VS gewoond en krijg nu van bekenden van daar wel eens de vraag een kindersurprise ei op te sturen. Die zijn daar, omdat ze verboden zijn, helemaal hip. Ik wil dat best, eventueel verstopt in een ander pakketje, doen. Maar wat kunnen de consequenties voor hen en mij zijn?

Vriendelijke groet,
Willem

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
Gewoon niet doen
tinus1969
8 jaar geleden
Waarom zijn ze verboden?
Ritsuka
8 jaar geleden
Omdat het een eetbaar product is met kleine dingen van plastic er in. Schijnen paar kinderen in gestikt te zijn, en nu is het gevaarlijk.

Antwoorden (1)

Een boete van 300 dollar kan jou dat opleveren. Aan de grens worden jaarlijks tienduizenden van deze eieren in beslag genomen, dus vertrouw er maar niet op dat het niet ontdekt zal worden wanneer jij het verstopt zou versturen.

Volgens de Amerikaanse autoriteiten is het speelgoed, dat verpakt is met een chocoladeomhulsel, niet veilig voor kinderen onder de drie jaar. Het voldoet niet aan de minimale grootte dat speelgoed moet hebben om voor jonge kinderen veilig te zijn. De belangrijkste reden voor het verbod op het populaire Europese chocolade-ei heeft onder andere te maken met zeven kinderen die in het verleden zijn gestikt door onderdelen van de ‘surprise’ in te slikken.
Amadea
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer de Amerikanen graag de speeltjes van het ei willen hebben, kun je de chocolade in Nederland laten.
Dat lijkt me dan niet meer verboden.