Eitjes Valkparkiet wanneer komen deze uit?

Mijn valkparkiet heeft de eerste dag 1 eitje gelegd, 6a7 dagen later nog 3. 1 Is er vorige week dinsdag uit gekomen, nu 7 dagen later de andere niet helaas. Wat is wijsheid, nog even afwachten of toch maar openen kijken wat er te redden is? 1 eitje heeft al een weekje een barst in het eitje maar gebeurd helaas verder niets.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hey, dank je wel:)Ja die met een barst heb ik goed bekeken daar zit niets in helaas, wel bevrucht maar meer dan dat zie ik niet. Die andere twee waren bevrucht, en zit een jong in zie ik, alleen het komt niet echt uit helaas:( We wachten het af anders is 1 jong een leuke ervaring voor ze voor 1 keer.

Antwoorden (1)

Hoi!
Waarschijnlijk zullen deze 3 (?) andere eitjes niet meer uitkomen, vooral het eitje waar een barst in zit. Óf dit ei is per ongeluk kapot gemaakt door de ouders óf het jong heeft het niet verder open kunnen krijgen en is inmiddels dood. Heb je de eieren 2 weken na dat ze zijn gelegd geschierd? (Dit is met een speciaal lampje kijken of er jongen in de eieren zitten.) Je kunt de eieren misschien nog even laten liggen, meestal ruimen de ouders de eieren vanzelf op en anders haal je ze aan het eind van de week eruit. Dit zou ik doen.. ;)
Groetjes!!