Physiogel A.I. crème helpt tegen irritatie. Het is geschikt voor de verzorging van droge, geïrriteerde en reactieve huid bij bijvoorbeeld atopisch eczeem, seborrhoïsch eczeem of Psoriasis. Bevat een lichaamseigen stof met een antioxidatieve en ontstekingsremmende werking. Daardoor vermindert jeuk en daarmee de neiging tot krabben.

De jeuk die gordelroos kan geven wordt veroorzaakt door kleine met vocht gevulde blaasjes. Die ontstaan niet door een droge geïrriteerde huid, maar door het weer actief van het herpes zoster virus door een verminderde weerstand. Dat virus draag je je hele leven bij je nadat je waterpokken gehad hebt.

De pijn die gordelroos geeft is een vorm van zenuwpijn. Dus nee, daar helpt geen Physiogel A.I. crème tegen.

Toegevoegd na 53 minuten:
het weer actief *worden* van het virus
Amadea