hoe vind ik een gevallen steentje uit een ring terug?

Ik weet waar die ongeveer moet liggen. Iemand tips hoe ik dat steentje kan vinden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Gewoon ouderwets zoeken en niet (te snel) opgeven.
Het steentje komt zichzelf immers niet bij je melden.
Antoni
8 jaar geleden
Zie ook de antwoorden op deze vraag van Floortjederks van woensdag 17 juni 2015: "diamant van ketting tussen/achter verwarming gevallen, wat nu?! Ik wilde gaan douchen, en daarom deed ik mijn kettinkje voor de zekerheid af, maar toen ik dat deed gleed perongelijk het diamantje/bedeltje van de ketting… Hij is dus tussen de verwarming gekomen, of erachter, dat weet ik niet zeker, maar ik baal enorm want ik heb deze ketting van mijn vriend gekregen… Iemand raad?
Dankjewel.." http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/vraag/564774/diamant-ketting-tussen-verwarming-gevallen: van jodokus52: "Op de stofzuigermond een panty vastzetten met een elastiekje. Dan de diamant/bedel opzuigen en deze blijft dus op de panty zitten door de zuigkracht van de stofzuiger. Je moet wel eerst zeker weten waar de bedel ligt, dus op de knieën en met een goede zaklamp in een donkere badkamer zoeken. Deed ik ook altijd met een contactlens die op de grond was gevallen ... [in het donker met zaklamp langs de vloer schijnen, dat werkt…] Succes!" van Jfreke: "zoek iemand met een dyson of soortgelijke stofzuiger.. Daar zit geen zak in en kan je met een leeg reservoir het steentje opzuigen en er weer heel makkelijk uithalen.. (ik weet natuurlijk niet in hoeverre er een stofzuigerslang tussen past..)".
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja ik gebruik ook altijd een zaklamp om kleine dingen terug te vinden!

Antwoorden (2)

Stuk nylonkous over de mond van de stofzuiger,dit stevig vastplakken en dan maar zuigen over de bewuste plek,als het steentje er ligt zal het aan de nylon blijven vast gezogen.
fremar
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Goede tip, +. Als het steentje ergens op een redelijk vlakke ondergrond ligt, kun je ook wachten tot het donker is, en dan met een felle zaklamp horizontaal over de vloer schijnen. Het steentje licht dan op en het werpt een goed zichtbare schaduw.
Gaan staan waar je hem ongeveer hebt laten vallen en dan steeds verder achteruitlopen totdat je hem vind, het is makkelijker als je dat met meer personen doet want dan ga je in een kring rond de plek staan waar je hem hebt laten vallen en dan loopt iedereen steeds verder naar achteren