Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je nederland leren als je thuis bent.

ik ben slecht in taal, en ik wil weten hoe je thuis nederland kunt leren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
830

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (9)

Veel Nederlandstalige boeken lezen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoor het mijn moeder nog zeggen, als ik weer is vroeg wat een woord betekende... je moet is wat meer lezen jongen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL! dan zou je een broer van mij kunnen zijn;-)
moeilijk of je moet leuke behulpzame buren hebben!
waarom ga je niet naar een dorpshuis daar worden in een gezellige sfeer nederlands leren en zo ontmoet je ook mensen die met dezelfde problemen zitten als jij..kun je ook gelijk leuke contacten leggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister vooral veel naar het (radio)nieuws...het komt 100x per dag voorbij...en is goed nederlands (ook de uitspraak)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlandse televisie kijken, evt met nederlandse ondertiteling, zodat je meteen kan zien hoe je dingen schrijft...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je slecht in Nederlands bent omdat je van een ander land komt, kan je overwegen om nog een keer een inburgeringscursus te volgen. Daar krijg je een jaar lang elke week een aantal dagen les, en daar steek je echt wat van op.

Maar als je Nederlander bent, en je spreekt al wel aardig Nederlands maar je wil gewoon beter worden erin, dan kan ik je maar één ding aanraden: wordt lid van de bibliotheek, en ga boeken lezen. Hoe meer boeken je leest, hoe beter je Nederlands wordt.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Vooral veel lezen, tv kijken,
misschien een praatje doen met de buurvrouw?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk ook eens bij de vraag van marcoho,2 plaatsen hoger en dan op het antwoord van Antwoordman.
En dan natuurlijk veel lezen! Wordt lid van de bibliotheek,kost maar een paar euro's per jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schaf de "delftse methode" aan. boek met cd, en besteed daar een paar uur per dag aan.
zoek op internet naar oefeningen, die zijn er genoeg als je even googled.
Als je in nederland woont:
kijk op www.hetbegintmettaal.nl of ze bij jou in de buurt taalmaatjesproject hebben.
of ga het huis uit, en zoek een cursus in je woonplaats. Vraag eens in de buurthuizen

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ging er dus van uit dat je buitenlander bent, hoeft niet natuurlijk, maar dan blijven die internetopties wel bestaan
(Lees meer...)
anneliez
14 jaar geleden
Veel televisie kijken, bij voorkeur met ondertitels en - en dat is heel belangrijk - alles wat je verstaat nazeggen. Zo leren kinderen ook spreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding