Is er een militair jeugd programma in nederland?

Ik heb wel eens gehoord van een militair programma voor tieners van 12 tot 17 dacht ik en ik wou weten of er zoiets was in nederland

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op het MBO kan je de opleiding VeVa volgen (Veiligheid en Vakmanschap) dit leidt op voor Defensie-funkties, zoals infanterie en genie. afhankelijk van de hoogte van de vooropleiding en of je soldaat of officier wilt worden duurt deze opleiding 2 of 3 jaar. Hier kan je met middelbare school diploma naar toe

Antwoorden (2)

Er is een militair jeugd programma in Nederland.

http://www.militairweekendhembrug.nl/kidszone/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt deelnemen aan de zogeheten VeVa-opleiding, dat is een opleiding op mbo-niveau. Dit kan echter pas na de middelbare school, dus op z'n vroegst vanaf 15 jaar.

"Deze MBO-opleiding van Defensie laat je kennismaken met de Marine, Landmacht en Luchtmacht en bereidt je voor op je eerste functie bij Defensie. Je kunt de opleiding volgen op drie niveaus: niveau 2 duurt 18-24 maanden en bereidt je voor op een functie als soldaat/matroos/marinier of korporaal. Niveau 3 duurt 30-36 maanden en bereidt je voor op de functie van onderofficier. Niveau 4 bereidt je voor op de functie van onderofficier en duurt 36-48 maanden."
Computoon