Hoe neem je een gestreken overhemd makkelijk mee zonder dat deze te erg kreukt? Ik kan hem niet anders meenemen dan opgevouwen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

Als je het overhemd in een volle tas of koffer doet, rol het dan op. Als je het meer ruimte geeft, vouw het dan los op, dan zal het niet echt kreuken.

Leg het overhemd in ieder geval op zachte spullen in je koffer of tas, zonder spullen daar weer bovenop.

Ga je voor opvouwen, doet dat dan als volgt:
Voor je het overhemd inpakt, strijk het en vouw het daarna op op de volgende manier:

Je kunt het beste het hemd met de voorkant op een vlakke ondergrond leggen.
Vouw de rechter zijkant voor 1/3 naar het midden toe.
Vouw de rechtermouw in de lengte naar beneden
Doe dit ook bij de linkerkant.
Pak ongeveer 10 centimeter van de onderkant en vouw dit naar binnen. Het hoort over de manchetten/knopen te gaan.
Pak de onderkant vast en vouw het hemd dubbel tot aan de boord.

Een derde methode is om een shirtcase aan te schaffen.
Dit is een omhulsel dat je overhemd beschermt tegen kreuken. Deze shirtcase is compact vormgegeven, zodat deze goed in je koffer of rugzak past. Tevens is er een handig vouwplankje bij deze shirtcase meegegeven. Zie bronvermelding voor meer info daarover.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
idd het beste is oprollen maar dan wel met iets erin zodat het 'breed' oprolt. Leg dit bovenaan in de koffer!