Kan ik een gemist pakketje dezelfde dag terug krijgen?

Ik ben vandaag net heel even een paar minuutjes weg.. En op datzelfde moment zie ik het dhl busje voor m'n neus wegrijden. Ik heb het vandaag echt nodig. Kan ik hem vandaag nog terug krijgen of ergens ophalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
10.6K
ronron1212
8 jaar geleden
Licht als het goed is een briefje in je bus. Daarop staat waar en hoe je pakket te verkrijgen is. Dat is meestal niet dezelfde dag.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt, meestal bieden ze het pakketje een aantal keren aan en leggen het daarna op een ophaalpunt, bijv. een postkantoor waar je het op kan halen.
Kijk inderdaad op het briefje in je bus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is echt supersupersuperkut, maar al kun je het busje nog inhalen, als het bonnetje is achtergelaten, krijg je het pakketje NIET meer mee. Als het echt heel dringend is, kun je dus inderdaad de dag dat het komt zelfs niet een paar minuutjes weg.
Ik heb ze wel eens gemist omdat ik op de wc zat en NET te laat bij de deur was.....dat is echt driedubbel balen.

Antwoorden (1)

Je hebt het pakketje nog niet gekregen, maar hebt eerst nog de kans om het begin van de avond in ontvangst te nemen. Want meestal proberen ze het twee keer op een dag te bezorgen. Ben je die tweede keer ook niet thuis, dan bellen ze in veel gevallen aan bij de buren om het daar af te geven. Maar het kan ook dat het poststuk weer meegenomen wordt, en aan het eind van de route afgeleverd op het dichtst bij jou in de buurt zijnde postagentschap. En daar kan je het dan pas de volgende dag, zodra dit geopend is, komen ophalen.

Er moet een briefje bij jou in de bus liggen waar op staat wat er gedaan wordt.

Toegevoegd na 2 uur:
"Wij bezorgen van maandag tot en met zaterdag in vier verschillende tijdvensters. Over het algemeen proberen we je pakket eerst aan te bieden in de middag. Wil je weten in welk tijdvenster onze bezorger bij je langskomt? Dat kun je, tot tien dagen vooruit, bekijken met je postcode".

"Was je niet thuis toen onze bezorger bij je langs kwam? Dan vind je een kaart in de brievenbus met daarop een bezorgcode. Met behulp van die bezorgcode en je postcode kun je een nieuwe aflevermogelijkheid selecteren.

We kunnen je pakket eventueel ook bezorgen bij een DHL Parcelshop of bij je buren. In beide gevallen leveren we je pakket daar dan de volgende werkdag af".

https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/service/pakketten-ontvangen
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet de zelfde dag volgens DHL zelf.
https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/service/pakketten-ontvangen/bezorger-gemist
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Twee keer bezorgen op dezelfde dag doen ze volgens mij al JAREN niet meer. DHL zeker niet.