Is er werk richting paranormaal,mythologie of cryptozoölogie of anders in die richting? Weet niet wat ik wil worden?

Ik ben bijna 18. Zit helaas met het probleem dat ik waarschijnlijk mijn huidige opleiding heb verknald omdat het achter af toch niet mn ding is en daardoor gedemotiveerd ben geraakt. Sindsdien ben ik bezig om er achter te komen wat ik wel wil en wat me aanspreekt en wat ik leuk/interessant vind. Daarom mijn vraag. Want deze onderwerpen spreken me aan. Ik heb al dergelijke beroepenkeuze testen gedaan maar niks wat uitkwam en me aansprak.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

Dit heb ik mij ook weleens afgevraagd inderdaad. Dit lijkt mij ook heel interessant. Ik denk aan wetenschapper? Er is nog geen wetenschappelijk bewijs voor bv. paranormale verschijnselen dus.. Misschien zou je ook journalist kunnen worden. Zie het maar meer als een ''upje''. Hoop dat ik misschien in de goede richting zit, je zou kunnen kijken naar die twee opties.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Thetrue: wat voor wetenschapper? Binnen welk vakgebied bijvoorbeeld (om daar maar eens te beginnen)?
Cryofiel
8 jaar geleden
Psycholoog bijvoorbeeld. Om te onderzoeken hoe het komt dat mensen geloven in paranormale zaken. Of om te onderzoeken hoe het mogelijk is dat mensen blijven geloven in iemand als Derek Ogilvie, zelfs nadat overduidelijk is bewezen dat hij geen speciale gaven heeft. Of natuurkundige. Dan leer je hoe je waarnemingen moet interpreteren, en hoe je moet zorgen dat een meting ook echt betrouwbaar is. Veel paranormaal geloof ontstaat uit een zorgvuldige selectie van waarnemingen - waarmee dus de betrouwbaarheid verdwijnt.