Waarom de nul (0) onderstrepen?

Ik bekeek een sollicitatie formulier op mijn werk en de sollicitant had alle nullen onderstreept, ik vroeg me dus af waarom hij dat deed?

Zelf gaf hij aan op het formulier dat alle nullen onderstreept zijn.. Maar vroeg me af wat het nut hiervan is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Antwoorden (2)

Een beetje late reactie op je vraag...
Ik vermoed om een duidelijk onderscheid te maken tussen de letter O en het cijfer 0.

Groet,
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Om het cijfer 0 en de letter o te onderscheiden, werd in het cijfer 0 soms een punt of schuin streepje gezet. Vooral in de computerwereld ten tijde van MS-DOS kwam dit vaak voor. De variant met het streepje lijkt op de letter Ø, maar het streepje komt niet buiten de ronde vorm van een echter 0 (nul).
Niet iedereen ziet kans om via het toetsenbord van de PC een schuine streep door de Nul te plaatsen. Men gebruikt als oplossing een onderstreepte nul.