Hoe noem je iemand uit het CAR?

Hoe noem je iemand die uit het Centraal-Afrikaanse Republiek komt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

De bewoners van de Centraal-Afrikaanse Republiek kunnen in vier groepen verdeeld worden: de Bantoe stammen (Aka, Azande, Nzakara), de Pygmeeën, de Mbororo en de Arabieren.
De algemene benaming voor een inwoner van deze republiek is Centraal-Afrikaan.
Amadea
8 jaar geleden
Iemand die uit de Centraal-Afrikaanse Republiek komt, noem je een Centraal-Afrikaan of een Centraal-Afrikaanse.