Wat zijn de consequenties voor scooterrijden zonder rijbewijs?

Hallo,

Ik ben 16 jaar en begonnen met scooterrijlessen. Ik kan het niet laten om de scooter af en toe te pakken. Nou vraag ik mij af wat de consequenties zijn. Dat ik niet verzekerd ben weet ik wel maar had gehoord van iemand die in de auto ermee gepakt is 5 jaar niet zijn rijbewijs mag halen. geld dit ook voor scooter?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Het kost je sowieso een boete van €240,- Daar kun je heel wat lesjes van nemen... Even over jouw opmerking over niet verzekerd zijn: denk daar niet te makkelijk over. Als je wel verzekerd bent dan betaalt de verzekering de schade die jij bij iemand anders maakt. Als je niet verzekerd bent dus niet. Stel, je rijdt een jongeman van 18 aan. Hij raakt halfzeidig verlamd. Dan wordt er gekeken wat hij voor werk had kunnen doen later, en welk inkomen hij dus zou zijn misgelopen. met een beetje pech gaat je dat miljoenen kosten.

Doe het niet. Wacht rustig op je rijbewijs. Je kunt nog jaren en jaren rijden!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Helaas gaat dat niet Puppystad miljoenen kosten (die zal hoogstens een keertje failliet gaan) maar het slachtoffer en de maatschappij (i.v.m. de zorgkosten) wél !
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Oeps... de verkeerde naam !
"Puppystad" moet "Lucvandees" zijn... !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gaat om het principe :)