Waarom zien de meeste mensen De Islaam als iets ergs, iets afwijkend van de rest ?

Of is het gewoonweg angst die er heerst...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

Volgens mij speelt wel een beetje mee dat je vaak bij de NOS journaal oorlogen ziet in moslimlanden.Zo ontstaat er een beetje in het hoofd van de gemiddelde mens een stereotype beeld van een molsim bijvoorbeeld als een met een mitralieur over de straat rennende gek...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Angst die er gemaakt wordt en men gelooft alles.

Islam is nix mis mee. Het wordt als iets afwijkends neergezet. Onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat het altijd zo in het nieuws staat. Turken slopen.... ,Marrokanen steken mensen ,Islamieten branden huis af etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De "meeste"mensen zien de Islam helemaal niet als iets ergs.
De Islam is na het Christendom de grootste religie op de wereld.
Wij leven toevallig in een land wat van oudsher meer christelijk is.
Dus vinden veel mensen het moeilijk een ander geloof te acccepteren.

Dat had je vroeg ook met de christelijke stromingen onderling:
wij gingen als katholieke kinderen echt niet om met de protestante kinderen en wij gingen naar verschillende scholen.
Er was een heel groot onderscheid tussen die twee en het is toch echt allebei christendom.

Dat heb je in de Islam ook: heel veel stromingen.
De extremen daarvan, die zijn niet in orde.
Die komen het meest in het nieuws.
Die maken dat de Islam een slechte naam heeft.
En dat mensen er bang voor zijn.
En alles en iedereen maar over een kam scheren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ieder zijn geloof!!
laar ieder in zijn eigen waarde
als we dat eens zouden doen zou er veel minder ellende zijn op de wereld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Godsdienst moet met hand en tand worden bestreden.
Denk dat men het niet ziet als iets ergs maar dat men zich irriteert aan de dominante opstelling van de Islam, dat zit namelijk niet in onze aard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beschouw iedere godsdienst als iets ergs.
Islam is nier erger of minder erg dan christendom, alleen zitten de moefties niet met hun hand in de onderbroeken van kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat we de islam associeren met opvattingen waar hier ons niet goed bij voelen.de positie van de vrouw,de manier hoe zij weer tegen t westen aankijken.hoe moeilijk zij zich hier soms aanpassen.de problematiek van de criminaliteit die ze meebrengen(vooral in de groote steden héél erg)ik zeg niet dat dat de islam is,maar we leggen die link wel omdat t dan om moslims gaat.er zijn ook veel uitspraken geweest in t verleden van imaams die velen tegen de borst stuite.over homoseksuelen,dat je vrouw een corrigerende tik mag geven,over jihad(de heilige oorlog waarin moslims tegen t westen moet vechten)en het is niet zomaar een "verkeerd"beeld wat we hebben,dat zou naïef zijn om dat te denken.ik geloof echt dat we een serieus probleem hebben,niet direct het geloof maar de volgelingen die zich niet kunnen aanpassen in t westen.