me moeder is 49 kan zei een brommer certificaat krijgen ?

had gehoord dat je als oudere bij het stadhuis een certificaat kon halen zonder examen ervoor te doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.6K

Antwoorden (3)

Dat kan alleen als ze ook een autorijbewijs heeft. Als je een autorijbewijs hebt, hoef je geen apart examen te doen voor brommer. Als ze geen rijbewijs heeft, zal ze net als elk ander examen moeten doen. De leeftijd maakt niks uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het brommercertificaat bestaat niet meer.
En dat kan je ook niet meer krijgen.

Dat kon je vanaf okt 2006 tot okt. 2009 omruilen voor een brommerrijbewijs.

Als je geen geldig auto-of motorrijbewijs hebt, dan moet je zowel theorie als praktijk examen doen.
Ik zie hiervoor geen leeftijds-ontheffing.

Dat was wel zo bij het brommercertificaat.
* Heeft u geen auto- of motorrijbewijs en bent u geboren voor 1980 dan hoeft u geen theorie examen te doen maar kunt u eenvoudig op het postkantoor een bromfietscertificaat aanvragen. De kosten hiervoor
zijn € 14,60 & de kosten voor een pasfoto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben 40 jaar heb ik brommerrijbewijs nodig ik ben van 1980 gr mieke