Mijn dochter wordt op 2 augustus 18 jaar en volgt een BBL-opleiding. Moet zij nu wel of niet schoolgeld betalen? Natas

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Nee, aankomend schooljaar hoeft zij nog geen schoolgeld te betalen. Pas het volgende schooljaar moet zij gaan betalen. Let op: het kan wel zo zijn dat ze iets moet betalen aan aanvullende kosten zoals materialen, dat verschilt per opleiding en geldt dan voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Iedereen die op 1 augustus 18 jaar of ouder is en zich met een onderwijskaart inschrijft voor een voltijdopleiding in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo) of voltijd volwassenenonderwijs (vavo) moet lesgeld betalen. Leerlingen in het voortgezet onderwijs (vo) hoeven dus geen lesgeld te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de site van het ministerie van Onderwijs zijn de antwoorden op al dit soort vragen te vinden.