Weet iemand een actueel discussie onderwerp?

Voor nederlands in de eerste klas

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1ste klas Basisonderwijs?

Antwoorden (21)

De kwaliteit van het Nederlandse voetbal team.

De avonturen van Joran van der Sloot.

De natuur na het ongelukje bij BP.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voetbal. Wie kijkt en wie niet.
Doen je papa's en/of mama's anders dan anders met de voetbal?
B.v hebben ze de boel versierd, komt er meer aanloop, drinken ze meer enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE Islam bestaat niet. Er zijn net zoveeel soorten Islam als er soorten christendom zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar, die twee minnen.
Zal ik de stand gelijk maken: +
Wat een goed onderwerp voor een discussie zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geloof: Islam, Jodendom, Christendom. (etc)
over wat beter is: Rechts of Links. (in de politiek)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De invloed en gevolgen van sms-en/smstaal op de nederlandse taal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft er niet bij voor welke eerste klas. Basis of voortgezet onderwijs? Je kunt de kinderen actief erin betrekken door ze van te voren de krant uit te pluizen en hun onderwerp aan te dragen. Voor die ouders die geen krant hebben kunnen ze op internet kijken bv nu.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gameverslaving. Bestaat dat wel? Hoe zit het met die mensen die uren per dag voor de TV zitten, zijn die dan ook verslaafd? Of die mensen die uren lang boeken lezen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien iets over de politiek wat vindenn jullie over de standpunten van de vvd enz... zo kom je steeds verder in een onderwerp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Nederlandse gezondheidszorg, bijv. het verpleegkundigentekort,
pesten op school,
legaliseren van softdrugs,
reclame,
tienerzwangerschappen bijv. abortus,
eetproblemen bijv. anorexia, boulimia,
kijkwijzer voor films bijv. kinderprogramma`s met geweld,
geweld op school, thuis of op straat,
mlticulturele samenleving,
gezond eten bijv. vegetarisme/veganisme
europese unie
klonen,
embryo selectie bijv. genetische manipulatie,
hoe kan dit land bezuinigen.
13 jaar geleden
De verkiezingen! (verschil tussen partijen, uitslag) etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijvoorbeeld:
Waarom ambiëren mensen het bezit van een Vuvuzela...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles rondom voetal
- beste team en waarom
- De locatie: Hoe zuid africa uit de apartheid gegroeid is
- De muziek: Waarom zou een latina de openingssong van een WK in ZA zingen

etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1>Wat voor kabinet komt er?
2.Wordt Nederland werledkampioen
3.hoe lang krijgt Joran?
4.Wanneer komt de echte zomer nou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draagt MSN taal bij aan de ontwikkeling van jongeren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitslag van de examens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De olieramp van Bp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Megavondst mineralen in Afghanistan.

Goed voor de ontwikkeling van een land?
Waar zoveel onderlinge strijd is tussen stammen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2x per dag douchenxD
ik heb de vraag gesteld hier op deze site.
En ik krijg iedere dag minstens5 reacties xD

Toegevoegd na 27 seconden:
Ik bedoel 2x per week
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet nog dat de discussie over wel of geen zwarte pieten of gekleurde pieten bij ons in de klas hoog opgevoerd werd. Niet actueel, wel interessant om een keer te houden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hee ik zag net op deze site over negerzoenen die mogen nie meer zo genoemd worden, die is wel actueel.
13 jaar geleden
Natuurlijk! Wat moeten wij nog met een koningshuis! We staan voor een abdicatie van Beatrix en haar oudste zoon staat op het punt de (zogenaamd) belangrijkste en (werkelijk) best betaalde plaats in ons land te veroveren. En dat terwijl hij nu niet meteen zo slim, diplomatiek, representatief, flexibel en noem maar op ' te boek' staat. Eerlijk gezegd hebben we hem tot dusverre alleen nog maar zien stuntelen .
Stel de monarchie ter discussie! Leiderschap op basis van erfopvolging is achterlijk en ondemocratisch. Bovendien is het (in ons land) schandelijk duur. Wat voorstanders je ook proberen wijs te maken. Beatrix vangt maar lieft 19 x het bedrag waar (gekozen en capabele) Obama het mee moet doen,terwijl nederland slechts een stipje is, vergeleken bij Amerika.
Succes!!!