Omdat alle illegale dingen zwaar bestraft woeden in nld. De 1e keer word alleen je apparatuur ingenomen. Daarna weer + boete. Pas de 3e keer voorkomen. Dus zo zwaar vind ik het nog niet. Iedereen moet voor zendtijd betalen. Piraten denken van niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
foutje... tis 2500 euro per direkt , per uitzending , en dwangsom.... ik weet dat het niet mag.
maar doe er veel mensen een plezier mee.
mijn punt is.....ik kan beter dronken in een auto stappen en iemand aanrijden. dan kom je er beter vanaf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is dat nieuw. Ben al weer 5 jaar niet woonachtig in het oosten des lands.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt. is per vandaag ingegaan, vroeger was het gewoon 1250 euro
nu 2500 vandaar de vraag.. m.v.g

Andere antwoorden (4)

Omdat iedereen netjes moet betalen voor "zendtijd" in de lucht. Aangezien jij zelf een zendpiraat bent heeft voor mij niet veel zin om hier diep op in te gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Want waarschijnlijk weet je het risico's van het vak. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien zendpiraten de luisteraars wegkapen bij zenders die wel alle benodigde vergunningen hebben.
Het is dus ergens ook nog fraude. Een beroep uitoefenen zonder de benodigde verplichte papieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom luisteraars wegkapen? iedereen bepaalt toch zelf waar je naar luisterd?
een maatje van mij , werkt zelf bij een lokale omroep..
en die zegt ook....je hebt het beter voormekaar als ons
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik erg kortzichtig gedacht. Stel, jij opent een viswinkel. Je hebt er veel tijd, energie en geld ingestoken maar eindelijk, je winkel is open en het begint te lopen. Vervolgens komt er een visboer met een kraampje aan de overkant van de straat te staan. Hij heeft geen vergunningen, en ook niet de huur van een duur winkelpand. Kan zijn vissies dus wat goedkoper aanbieden. Sta jij dan uit het raam van je winkel te kijken, met opgetrokken schouders, denkend: acht, iedereen moet zelf weten waar die zijn vis koopt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap u punt wel,maar vrije radio is wat anders dan een viswinkel.
ik krijg plaatjes aangeboden van artiesten,die nog niet bekend zijn.
“Etherpiraten zorgen voor veel overlast in het noorden en oosten van ons land”, zegt Peter Spijkerman, directeur-hoofdinspecteur van Agentschap Telecom, “Met hun illegale uitzendingen verstoren ze het bereik van legale radiostations in Nederland, maar bijvoorbeeld ook in Duitsland.

Ook het luchtverkeer ondervindt regelmatig hinder van de illegale uitzendingen. Hierdoor kunnen gevaarlijke situaties ontstaan. We willen zoveel mogelijk overtredingen voorkomen, maar als ze toch de fout in gaan, geven we de piraten lik op stuk.”

Toegevoegd na 5 minuten:
Radio, televisie, je mobiele telefoon; allemaal maken ze gebruik van radiogolven die zich verplaatsen binnen de ether. Er zijn tegenwoordig zóveel diensten die gebruik willen maken van de ether, dat die ruimte goed bewaakt moet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan het bovenstaande kun je nog toevoegen dat artiesten die muziek maken betaald krijgen als hun muziek gedraaid wordt.
Zendoiraten betalen hier niet voor en dus is dat diefstal.