37 graden morgen

wat kun je het beste gaan doen ( niet zwemmen dat houdt me dochter maar 2 uurtjes vol ) met een kindje van 1 en een jong hondje als het zo warm is want heb gehoord dat het 37 graden wordt morgen en we wonen in een appartement en daar is het ook bloedheet iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Zoek het bos op! Onder de bomen stijgt de termperatuur veel langzamer. Dankzij de regen van vannacht & gisteravond zijn er stroken 'groen' waar het lekker is afgekoeld. Neem speeltjkes ed mee zodat je op een kleed de warmste uren van de dag (12-4) uit de zon onder de koelte van de bomen door kan brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Lekker een stuk fietsen, eventueel naar een zwemgelegenheid.
Verder zou ik niet al te veel gaan doen, beetje in de schaduw bivakkeren, veel water drinken.

Een ander idee is ergens een bootje huren, op het water is het altijd iets koeler en kan jouw dochter (en jijzelf natuurlijk) af en toe in het water springen om af te koelen.
Natuurlijk wel even een parasol (of paraplu) meenemen ter bescherming tegen de heetste zonnestralen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, maar in Noord Holland kunt je in de Eilandspolder (Driehuizen/ De Rijp) fluisterbootjes huren en heerlijk zwemmen. Heel veel plezier in het bos morgen.
Mijn eerste idee is ook om een bos met mooie dikke bomen op te zoeken.
Een mogelijk alternatief: Naar de bibliotheek gaan, daar hebben ze vast airco en veel mooie voorlees- en prentenboeken waar je kleintje een tijdje zoet mee kan zijn. Ik weet niet of dat mag met je hondje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi en slim idee.... +1
Wij gingen dan met onze kinderen naar een bos, waarin allerlei dieren vrij rondliepen.

Eenden, (sier)kippen, geiten en nog veel meer kindvriendelijke dieren.

Wij zaten dan op een bankje in de schaduw terwijl de kinderen zich urenlang vermaakte met de dieren.

Zo was iedereen blij als zo'n warme dag ten einde was..

Wellicht is iets dergelijks iets voor jullie, hè.

En anders..zoek je lekker de schaduw en de wind op.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je in elk geval niet inspannen! Ik heb ook eens een hele zomer meegemaakt toen mijn zoont een peutertje was en ik nog op een flat woonde met het balkon op de zuidkant. Ik was toen wegens een gebroken voet gedwongen thuis te blijven. Ik hield de lamellen dicht en de ramen zodat de warmte buiten bleef en zette op het balkon een grote parasol die je kon knikken tegen de zon in en liet mijn man zo`n soort schelp halen, eigenlijk een zandbakje met deksel. De ene helft vulde ik met speelzand en de andere ernaast met water. Zandbouw speeltjes in de ene en in de andere bak waterspeeltjes.
Voor verkoeling had ik zo`n zuilventilator neergezet die draaide. Het was heerlijk op het balkon! Terwijl ik normaal niet tegen hitte kan, ik word zo chagrijnig dan en alles is me dan snel te veel. Op die manier heb ik de zomer wel doorstaan en mijn zoon die amuseerde zich ook. Is misschien een optie als je ertegenop ziet in die hitte iets te ondernemen, trouwens je kunt beter niet veel ondernemen want dat sloopt je op het eind v.d. dag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het grote voordeel is dat je je kindje lekker zo in bed kunt leggen wanneer ze moe wordt.
13 jaar geleden
amc
13 jaar geleden
Wat jammer hè! Zijn er ook geen opa en oma in de buurt met een tuin of een andere kennis, broer,zus die je lang niet bezocht hebt met wel een tuin? Misschien iemand met ook kleine kinderen die het leuk vindt je weer eens te zien.
Gedeelde smart is halve smart.:)
Ik zie bij mij op het grasveldje onderaan de flat dat er mensen een zwembadje opzetten en hier kunnen de kleintjes in en mee spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een airco kopen en binnen blijven.

Of naar een indoor speelparadijs.

Daar hebben ze airco en ben je de hele dag onder de pannen.
Tenminste bij zoiets als in Eindhoven, Best.

Hier een link met alles in NL :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er een beetje van af hoe ver het kleintje al is, als ze al goed kan lopen dan is zo'n binnenspeeltuin misschien leuk want ze hebben meestal wel een dreumeshoekje, maar als ze nog kruipt, niet. En je hondje mag ook niet mee naar binnen vrees ik...