Mag ik als particulier roerende goederen verhuren.

Mag een particulier goederen voor eigen gebruik verhuren aan tweeden.

En waar moet door de particulier rekening mee gehouden worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
9.9K

Het beste antwoord

Je mag rustig verhuren maar O wee. Als het apparaat kapot gaat ben jij daarvoor aansprakelijk en zal je een nieuwe ter beschikking moeten kunnen stellen. Maar dat is nog te overzien. Nu leen jij een kettingzaag uit en deketing gaat door ondeskundig gebruik kapot en slaat de huurder de pols door en hij moet de hand missen. Wie is er nu aansprakelijk? Hij omdat hij hem ondeskundig gebruikt heeft of jij die hem niet goed geïnstrueerd heeft. Als jij verliest in een proces dan zal je een schade vergoeding moeten betalen. Jou aansprakelijkheidsverzekering betaald niet uit want er was sprake van een huur overeenkomst en dat is een zakelijke overeenkomst dus zal je je daar voor moeten verzekeren. Hoe denk je dat jij dat kan doen als je geen inschrijving hebt als verhuurbedrijf. Nou als je een bedrijf moet oprichten is voor jou de lol er wel af. Dus geld verdienen aan verhuren heeft heel veel haken en ogen.
Weet waar je aan begint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hangt helemaal van de situatie af, als jij zelf huurt, zijn er vaak voorwaarden in het huurcontract die onderverhuren verbieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang deze goederen het eigendom zijn van deze particulier mag dat, waar je dan rekening mee moet houden is dat als je daar geld voor ontvangt, dit inkomsten is en je dit dus moet gaan opgeven aan de belastingdienst alszijnde inkomsten.

om juridische problemen te voorkomen is het wenselijk om dan te gaan werken met algemene voorwaarden en deze wel voldoen aan de eisen (zie site Kamer van Koophandel bijvoorbeeld) eigenlijk ben je namelijk bezig met een vorm van ondernemersschap en dan kan deze site je ook best wat informatie geven.

Toegevoegd na 53 seconden:
kleine toevoeging, met eigendom bedoel ik volledig eigendom, een hypotheek die nog niet afgelost is betekend dat het nog niet geheel jouw eigendom is, een product dat je nog aan het afbetalen bent is nog niet geheel jouw eigendom.
Bronnen: