Puntentelling

Weten GV-stellers dat de puntentelling de kwantiteit aangeeft en niets zegt over de kwaliteit van de vraag cq.antwoord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik probeer me dan ook te beperken tot de vragen waar ik wat zinnigs over kan zeggen. (hint, hint)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedoel je met "hint, hint" dat je een grapje maakt en dat wij moeten lachen? Als je dat zelf moet aangeven is het meestal een slechte grap en dat blijkt maar weer.
AWM
14 jaar geleden
Sinds wanneer is een hint gelijk aan een grapje?

Andere antwoorden (6)

Ik weet dat in ieder geval wel, ik beoordeel mensen dan ook niet aan de hand van het aantal punten maar aan de hand van hun beste antwoorden. Als iemand procentueel meer beste antwoorden heeft gegeven, dan kun je stellen dat zijn/haar antwoorden over het algemeen beter gewaardeerd worden dan die van iemand met een lager percentage. Dit zegt dus wel iets over de kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik beoordeel helemaal niemand, waarom zou ik?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je anders geen mening over iemand kunt vormen. In je hoofd beoordeel je dus iemand op verschillende eigenschappen/kwaliteiten/kenmerken etc., en aan de hand daarvan vorm je een mening. Als je niemand beoordeelt heb je dus over niemand een mening, ik vind dat moeilijk te geloven.
Veel antwoorden geven wil uiteraard niet zeggen dat het ook goede antwoorden zijn. Zelfs als je vaak gekozen wordt vwb het beste antwoord, wil dat nog niet zeggen dat dit goede antwoorden waren. Misschien waren er simpelweg geen goede antwoorden en vond de vragensteller dit de beste van de gegeven antwoorden.

Verder is een beoordeling voor het beste antwoord ook zeer subjectief. Wat de vragensteller het beste antwoord vindt, hoef ik niet het beste antwoord te vinden. Maar dat kan ik niet beinvloeden.

Overigens is het wel leuk als je antwoord (zeker bij veel gegeven antwoorden) als beste antwoord wordt gekozen. Op een bepaalde manier is dit toch de waardering waarvoor velen op GV vragen beantwoorden.

Uitsluitend in de Top geraken, zie ik niet als een doel. Volgens mij is het ook niet gezond, als het alleen maar daarom gaat. En de antwoorden zullen er dan zeker niet beter op worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of de GV-stellers het weten, voor mezelf weet ik het wel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je op wachten hé, een 'thumb down' bij zo'n antwoord (terwijl ik toch echt niet voor andere GV-stellers kan antwoorden, enkel voor mezelf....).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk. +1 van mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hecht er teveel waarde aan;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@know it all: "je hebt gelijk"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sure. Maar zonder puntensysteem zouden veel mensen maar af en toe hier komen, en dan bloedt het systeem dood. Daarmee 'misbruikt' GV onze dadendrang met punten, en volgens mij werkt dat heel goed ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zelfs een simpel antwoord als: Ja krijg je 1 punt. Maar als je een heel verhaal schrijft krijg je er ook maar 1.
Maar ja, zo werkt het nu eenmaal hier.