Wat wordt in muziek bedoeld met een zgn. 'pepermunt-akkoord'?

Beste lezer,

In teksten over muziek (bijv. interviews) tref ik heel soms de term 'pepermunt-akkoord' aan. Meestal niet in een complimenteuze context. Maar...

Wat is een pepermunt-akkoord precies? Wanneer krijgt een akkoord die titel? (Wat is de herkomst van de naam?)

Iemand enig (gefundeerd) idee? Alvast hartelijk dank voor de eventuele uitleg!

Gegroet,

Dorado

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV+

Het beste antwoord

wordt gebruikt onder jazzmusici een of andere eenvoudige drieklank.

Dit kan heel mooi zijn wordt wel gebruikt door mozart en abba, beatles bijvoorbeeld. Alleen jazz is natuurlijk niet echt de muziek die hierbij past, die gebruiken meer 5- en meer klanken.

Als er dan weer een verkeerde bastoon bij komt, dan veranderd dat de zaak en valt het weer niet onder pepermunt akkoord

Toegevoegd na 4 minuten:
o ja komt uit de jaren 60 vandaan
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!