Ik zag dat mensen in Roemenie 200 euro per maand verdienen.Als je daar met je wao uitkering gaat wonen moet je toch rijk zijn daar in zo n land?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.3K

Het beste antwoord

Een WAO-uitkering kan worden meegenomen naar een EU-land, dus ook naar Roemenië. De eventuele toeslag vervalt. Daarnaast bouw je, vanaf het moment van emigratie, geen AOW meer op. Je zult dus zelf een spaarpotje aan moeten leggen om, ook na je 65e, in je levensonderhoud te kunnen voorzien. De belasting over je inkomsten blijf je aan de Nederlandse staat betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je daar gaat wonen krijg je natuurlijk geen uitkering meer. Anders zou eenieder natuurlijk zich laten afkeuren, naar een derdewereldland gaan en daar als vorst gaan leven. Zo zijn we natuurlijk niet getrouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat zou je wel zeggen.
als ze daar 200 euro per maand hebben.
en jij komt er met a900 euro per maand dan heb je een best inkomen
13 jaar geleden
klopt, je kan daar zit goed leven van een WAO uitkering, alleen is die daar niet voor bedoeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een NL uitkering wil 'vangen', dien je ook in NL te wonen. tenzij je heel creatief de regels kunt omzeilen.
blijft de vraag wat je in hemelsnaam in Roemenië zou willen of zoekt ;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Vergeet echter niet dat roemenie gekampt gaat met serieuze prijsstijgingen. 200 euro per maand is absoluut weinig om van rond te komen en een westerse levensstijl te handhave daar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Dat is een prima idee. Veel mensen gaan met hun AOW in Spanje, Turkije of Marokko wonen. Dan ben je inderdaad rijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht maar totdat je AOW krijgt, die krijgt je ongeacht waar je woont. Maar dan alsnog, wordt wel even wennen.
En is het wel zo leuk als het lijkt om zoveel meer dan de anderen te hebben, die er hard voor moeten werken, ik denk, dat je er een rare smaak in de mond van krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, serieus gezien werkt het zo niet natuurlijk. Maar de gedachte is zo gek nog niet op zich. Toch zal het uiteindelijk wel meevallen denk ik. Als je er in zou slagen om daar onopgemerkt te blijven, (dus niet door de instantie die jou de uitkering verstrekt, ontdekt wordt ) Want veel zal gewoon even duur zijn de huur van je huis, gas en licht etc etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle langdurige uitkeringstrekkers die dat willen mogen naar Roemenië verhuizen, uiteraard met aanpassing van de uitkering aan de lokale levensbehoeften. Vooruit, met 10% toeslag, want het moet natuurlijk wel aantrekkelijk blijven. Briljant idee! Dat bespaart de Nederlandse belastingbetalers miljarden!

Alle gekheid op een stokje. Rijkdom aan de ene kant van de wereld wordt grotendeels betaald door armoedzaaiers aan de andere kant van de wereld. Ik ben ervan overtuigd dat de wereld er beter mee af is als we streven naar een gelijkwaardiger verdeling van lusten en lasten.