welke gegevens moet je geven via de mail als iemand geld op je rekening gaat storten =X ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (7)

Allen je naam en rekeningnummer is genoeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
altijd uitkijken....maar je rekeningnummer, je bank en woonplaats je naam nog niet zozeer, daar kan je ook alias neer laten zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naam, rekening nummer en plaatsnaam dat is wat ik persoonlijk altijd vermeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zomaar je rekening doorgeven aan onbekende bellers! Er zijn organisaties die niet meer van je nodig hebben dan je bankrekeningnummer om je vervolgens te verplichten tot allerlei abonnementen.

Als iemand belt en zegt dat je een prijs hebt gewonnen, terwijl jij nergens aan mee hebt gedaan, gewoon de hoorn erop gooien!

Als je de persoon kent, en je vertrouwt het 100%, dan zijn je naam en rekeningnummer en woonplaats genoeg.

Je kunt ook altijd nog even naar je bank bellen en vragen wat zij adviseren... doen ze vast met liefde en plezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd uitkijken met het verstrekken van dergelijke gegevens via de mail. Maar vergeet het bedrag dat gestort moet worden niet te vermelden !!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk moet je hier wel voorzichtig mee zijn maar je naam en je rekeningnummer is voldoende. Woonplaats hoeft tegenwoordig niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik bijvoorbeeld iets verkoop via marktplaats geef ik altijd mijn voorletter(s) - achternaam - woonplaats en rekeningnummer door. (en bedrag natuurlijk)
Datzelfde vul ik zelf ook altijd in als ik geld naar een ander over maak.