STARR verslag?

Ik moet een Situatie, Taak, Actie, Reflectie, Resultaat verslag maken. Maar ik weet niet eens hoe dat moet. Ook kan ik niet vragen aan mijn lerares want zij is streng en als ik dit vraag aan haar ze zou mij een mindere punt geven. Wilt iemand mij met voorbeeld dit uitleggen?

Bijvoorbeeld verslag van gesprek op het gemeentehuis.
vandaag heb ik een gesprek uitgevoerd met mijn contactpersoon en we hebben over mijn toekomst gehad. als ik op tijd kom en aan mijn leerpunten denk en alles met mijn leerpunten uitvoerd kan alles heel goed lopen. Het gesprek was niet gezellig omdat mijn contactpersoon minder leuke dingen heeft verteld maar dat zijn wel dingen die waar zijn. voor de volgende keer ga ik aan mijn leerpunden werken en als ik mijn afspraken na kom zou het alles heel goed lopen. Nou hebben ze mij nog een kans gegeven. Als ik mijn stageperiode goed afrond kan ik een baantje van maken. Mijn stagebegeleider wilt mij bellen als mijn contactpersoon een email stuurt aan hem. Nou wacht ik op een reactie van mijn begeleider.

Ik heb zomaar iets verzonnen. Hoe kan je van deze verhaal een verslag maken volgens Starr methode?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

De STAR of STARR methode dient om zowel werkgedrag als de context waarin dat gedrag zich heeft voorgedaan, duidelijk en scherp in beeld te brengen.

STAR staat voor Situatie, Taken, Activiteiten, Resultaat.
Situatie: Wat was de situatie?
Taken: Wat waren jouw taken?
Actie: Hoe heb je dat aangepakt?
Resultaat: Wat was het resultaat? Wat leverde het op?

Kijk voor meer informatie op onderstaande website. Er staan ook verwijzingen bij naar andere sites.

(td)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De STARR-methode is een hulpmiddel om situaties en jouw rol daarin snel en systematisch in kaart
te brengen. Niet alleen je eigen acties worden erin betrokken, maar ook de acties van anderen die
samen met jou betrokken zijn in een bepaalde situatie en op jouw handelen of gedrag reageerden.

Vul de STARR-vragenlijst in en maak van de antwoorden een verslag.

Situatie
Wat was de situatie? (waar werkte je)
Wat gebeurde er?
Wie waren erbij betrokken?
Waar speelde de situatie zich af?
Wanneer speelde de situatie zich af?

Taak
Wat was je taak?
Wat waren de taken van de ander?
Wat werd er van je verwacht?
Wat wilde je bereiken?
Wat verwachtte je zelf van de situatie?
Wat vond je dat je moest doen?

Acties
(Wat was je persoonlijke bijdrage aan het vervullen
van de taak? Wat deed de ander?)
Wat heb je precies gedaan?
Hoe was je aanpak?
Hoe reageerden de anderen op jou?
Wat heb je vervolgens gezegd/gedaan?

Resultaat (wat was het resultaat voor jou en voor de ander)
Wat kwam eruit?
Hoe is het afgelopen?
Wat was het resultaat van je handelen?
Wat was het resultaat bij de anderen?

Reflectie
Wat kun je hieruit afleiden?
Welke competenties heb je hier laten zien?
Welke competenties die je had willen laten zien, heb je niet laten zien?
In hoeverre heb je je leerdoel bereikt?
Wat heb je ervan geleerd?
Wat zou je anders doen?