Wie weet wat oude dinky toys tegenwoordig waard zijn?

Ik heb thuis een hele schoenendoos vol met deze leuke autootjes. Ze zijn een jaar of 30 oud.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.3K

Het beste antwoord

Jaren geleden had ik een abonnement op de verzamelkrant. Ik weet zeker dat dinkey (of dinky) toys, heel goede prijzen opbrengen. Je moet eens zoeken op verzamelaarsbeurzen. Via Google vind je ze wel. En dan is er ook een item voor dinky toys.

Succes, doe ze niet zomaar weg!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is geen zinnig woord over te zeggen; beetje wat een gek er voor geeft.
Is ook mede afhankelijk van de staat, het automerk, de produktieaantallen, de overblijfselen van een bepaald merk en type anno nu, de originele verpakking (dit laatste doet veel) etc.
Op Marktplaats vind je ze bij wijze van voor bedragen tussen de 12,50 en 300,00 euro per stuk.
Het is de moeite waard om je goed te oriënteren. Daarnaast altijd per stuk -liefst met foto en omschrijving- aanbieden. Dit levert uiteindelijk altijd meer op dan b.v. per 10 of 30
Zet er anders bij wijze van proef één of twee op Marktplaats of op Speurders en laat maar bieden. Je kan je advertentie altijd intrekken als je niet tevreden bent met de biedingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is moeilijk om te zeggen als je er niet bij zegt wat voor dinkey toys het zijn, of ze gaaf zijn, of ze nog in de originele verpakking zitten.
Over het algemeen zijn ze erg gewild en kunnen ze nog wel wat opleveren.

Misschien kun je eens op marktplaats kijken of er iets bij zit van jouw verzameling. Dan weet je waar je op kan richten.

http://kopen.marktplaats.nl/search.php?xl=1&ds=to%3A1%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bkw%3Adinky%2520toy%3Bosi%3A2&ppu=0&ig=1&uc=1

Eventueel kan je ook naar een taxateur stappen. Die geeft je onafhankelijk advies en zal je de werkelijke marktwaarde vertellen.