hoe reken je macht wortels uit?

Ik wil weten hoe je macht wortels uit kunt rekenen maar het moet ongeveer zijn, bijvoorbeeld ²√33= 11,5 dit is ongeveer. kunnen jullie me uitleggen hoe je het makkelijker uit kan rekenen, ik bedoel hoe je het ongeveer uit kunt rekenen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wortel uit 33 is niet 11,5 hoor.
Het is iets meer dan 5,7

Antwoorden (2)

Op onderstaande site kun je rekenles krijgen>
jc54
13 jaar geleden
Wortels zijn überhaupt heel lastig uit te rekenen, behalve als ze uitkomen op hele getallen, zoals de wortel van 9=3. Bij machtswortels die zo uit te rekenen zijn zou ik de wortel van de wortel van de wortel nemen. Laten we 81 nemen. De 3e machtswortel daarvan is de wortel van de wortel van 81. De wortel van 81=9, de wortel daarvan is 3. Als je op decimale getallen dreigt uit te komen, zou ik een rekenmachine gebruiken of een ander hulpmiddel.