Ik ben nieuwsgierig naar het voorspel/seks, maar ben een beetje bang?

Ik ben er wel nieuwsgierig naar, maar moet ik dan mijn schaamhaar scheren? Ik zit namelijk vol met vragen erover, maar ik durf het niet, omdat ik bang ben dat hij er op afknapt als ie me helemaal ziet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Of je je schaamhaar knipt of scheert mag je helemaal zelf weten. Kijk wat jij zelf het prettigst vind.

Ik heb zelf een tijdje schaamhaar geschoren, maar dat vond ik niet fijn, want ik kreeg snel bultjes, stoppeltjes en jeuk. Wat ik nu doe is gewoon het haar laten staan, en af en toe een beetje bijknippen. Het gedeelte vlakbij de clitoris knip ik extra kort, dat is voor mijn vriend wat fijner :)

En een jongen knapt er echt niet op af hoor, als het er maar een beetje verzorgd uit ziet. Als je zorgt dat je van te voren gedoucht hebt (geen zeep gebruiken, maar met lauw water afspoelen) dan komt het helemaal goed.

De eerste keer zal voor beide spannend zijn. Wees zeker dat jullie er allebei aan toe zijn, en ga dan lekker een beetje spelen en ontdekken. Hou de lol er in, want de eerste keer gaat het misschien een beetje stuntelig, maar dat hoort er bij.
Kijk ook eens op deze website http://www.sense.info voor goede info en tips over alles wat met seksualiteit te maken heeft.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je "moet" helemaal niets.
Het is tegenwoordig wel de gewoonte om je schaamhaar te scheren of in ieder geval bij te knippen.
Je zult je eerst zeker moeten voelen over je eigen lichaam en je prettig voelen zoals jij eruit ziet.
Iedereen is wel een beetje bang voor de eerste keer dat is heel normaal. Voor je vragen zul je op zoek moeten naar een vertrouwenspersoon (moeder, tante, oudere zus,vriendin etc.)
Praat er wel met hem over dan kunnen jullie samen beslissen of jullie er klaar voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is eigenlijk een vraag die je aan je ouders moet vragen, maar ok,,

simpel: schaamhaar kan, als je het korthoud, het is voor degene die jou beft niet leuk om te flossen met jou haren.
het is normaal dat je een beetje bang bent, had het zelf ook, vriendin wou, ik wachtte nog even,
en als het gebeurd, zal het natuurlijk gaan voelen.

Toegevoegd na 2 uur:
nog even over dat laatst, mijn vriendin was ook onzeker over hoe ze eruit zou zien,
Valt reuze mee,
hij/zij zou niet van je houden als je lichaam niet beviel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo met je ouders? Niet iedereen heeft zo'n open band met zijn of haar ouders als jij misschien hebt :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wist alles al voordat me ouders begonnen... =(
en het is je ouders hun taak om je op te voeden, daar onder valt ook voortplanting,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n goede band heb ik inderdaad niet met mijn ouders. ^^'
Je hebt al een kandidaat met wie je samen seksueel actief wilt worden. Bespreek het met hem of laat hem deze vraag lezen. Als je het niet vraagt, weet je het nooit.
(houd het in ieder geval een beetje kort)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet inderdaad helemaal niets, je moet doen waar jij je prettig bij voelt, je verzorgd jezelf netjes...even douchen en dan bijv. een kaarsje aan...bij kaarslicht lijkt alles mooier. Dus misschien dat je je dan meer op je gemak voelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent mooi zoals je bent en laat niemand je iets anders wijs maken. En als je daar van overtuigd bent komt de rest vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn geen voorschriften over wat wel en niet moet, het is een beetje het ideaalbeeld waar veel te veel druk op wordt gelegd.
Je hoeft niet persee te scheren, je kan het ook gewoon bij knippen.
Dat is naar mijn mening ook wel wat hygiënischer en voel me daar ook prettiger bij.
Want van scheren kun je bultjes krijgen en dat kan gaan jeuken en irriteren. En bultjes zijn al helemaal lelijk :)

Trouwens, je moet er pas echt aan beginnen, als het voor jou vertrouwd voelt, je jezelf op je gemak voelt, je eraan toe bent. Want ik snap best dat je er nieuwsgierig naar bent! Het is ook heel interessant! Maar overhaast niks.
Als je er meer vragen over hebt mag je ze naar mij sturen in een privébericht! Dan hoeft niet iedereen ze mee te lezen, als je dat prettig vindt en daar behoefte aan hebt!

Luister naar jezelf, je weet zelf wel wat goed voor je is.