Gaat mijn vriendje het uitmaken?

Nou, ik had gehoord van mijn vriendin dat mijn vriendje het gaat uitmaken, en de dag daarna op school kwam hij naar me toe en zei: "Sorry ik heb me bedacht..." Verder kwam hij niet omdat hij begon met huilen. Ik wou hem een mail sturen, omdat ik niet direct tegen zijn gezicht kan praten als ik hem zo verdrietig zie. Dus hier was mijn mail:

Hoi (de naam van mijn vriendje)
Waarom ging je huilen op school?
Wil je het uitmaken? En als dat zo is: Je mag je eigen beslissingen nemen. Alleen wou ik vragen: Kunnen we nog vrienden blijven? Kan ik je nog tips/mails sturen?
(Mijn naam)
(Ben niet boos als je het wilt uitmaken, je hebt een vrije wil, ik ga je niet in de weg staan.)

Is de mail goed?
Denk je dat hij nog vrienden met mij wil blijven, want vroeger waren we beste vrienden, en dat werd dus een relatie. Kan het nog terugvallen op beste vrienden? Want ik hoop het wel... En op school kan ik niks zeggen tegen hem, want we hebben een geheime relatie. Vraag me niet waarom...

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik heb de mail verstuurd, gezien jullie positieve reacties op de mail. Hopelijk loopt het goed af...

Toegevoegd na 1 dag:
Hij heeft geantwoord:
Eerst wou ik het uitmaken en ik had gezegd tegen (naam) gezegd of hij het wou zeggen, maar ik had er niet goed over nagedacht, dus ik rende naar beneden en jij was al beneden, maar (naam) had het nog niet gezegd en ik wist dat niet en toen moest ik huilen. Maar wil jij het uitmaken? Maak je geen zorgen om de waarheid te zeggen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima mail!!!
zondag
12 jaar geleden
Heel goede mail, +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartstikke goed die mail. Maar nou de afloop graag als het kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele goede mail! ik hoop dat alles goed afloopt voor jullie!

Het beste antwoord

Volgens mij kunnen beste vrienden, wat jullie eerst waren, gerust alles tegen elkaar zeggen. Vertel hem dat dan ook. Zeg dat hij je alles kan vertellen en dat hij gerust mag huilen waar je bij bent. Je mailtje is heel goed!
Als hij het uit wil maken, kun je ook vragen waarom. Als je vriendje heel erg verdrietig is omdat hij het uit wil maken (wat ik hieruit op merk) kun je dat beter niet meteen doen. Dit kun je hem ook mailen. "Ik wil wel graag weten waarom je het uit maakt".
Tuurlijk kunnen jullie nog beste vrienden worden, tenminste als hij dat ook wil. En het lijkt me wel dat hij dat wil hoor.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Waarschijnlijk wel . En je mail is perfect kan niet beter. Miss kan je hem ook smssen voor ingeval hij ze mail niet leest. MAar je ziet hem toch ook wel buiten school?? Vraag het dN en zeg gwoon dat ie maghuilen . ( maar toch als hij huild houd ie toch nogvan je hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het een goeie mail! Dat geeft hem vast zelfvertrouwen of ie het uit gaat maken weet ik niet precies!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind jou mail zeer oprecht!
En trouwens, je had het gehoord van jou vriendin?
Waarom zegt hij dit niet vlakaf...tegen jou zelf!
Hij is van gedacht verandert zegt hij, maar je mag dan op zen minst toch weten waarom!
En wat de vriendschap betreft, échte vriendschap gaat zomaar niet kapot hoor!
Ik vind jou mail zelfs heel braaf.
Maar aangezien hij huilde, zal hij je toch graag zien hoor!

Toegevoegd na 1 minuut:
ps: Je zou aan hem eens moeten vragen waarom je relatie in het geheim is, schaamd hij zich?
Of zijn er andere redenen?
Praten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij een mooie mail. Als hij het wil uitmaken heb je het wel wat gemakkelijker voor hem gemaakt.

Raar, dat dat hij tegen jouw vriendin zegt dat hij het uit wil maken (zij is dus wel op de hoogte van jullie geheime relatie?) en dat jij het via haar moet horen! Ik zou wel willen weten of dat een gerucht ìs of dat hij het echt tegen haar heeft gezegd zonder eerst met jou te praten. Vraag hem dat.

En wat is sorry..ik heb me bedacht?
Ik wil toch geen relatie meer of
Ik wil het toch niet uitmaken?

Praat en elk geval met hem en zeg dat je het van hem wil horen en niet van je vriendin. (of is zij jaloers?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar één manier om hier het antwoord op te krijgen: vraag het hem!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi geschreven, nu maar afwachten op de reactie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is de relatie eigenlijk geheim? Vraag jezelf dat eens oprecht af, want door dat geheimhouding is dat een domper voor spontaniteit.

Je mail is goed en oprecht, maar dat had je al gelezen van anderen.

Het is goed dat je hem via de mail hebt gevraagd hoe het nu zit, want jij hebt ook recht op een antwoord.

Op zich zou het terug kunnen vallen op beste vrienden, waarom zou dat ineens anders zijn. In het begin zal het misschien beetje raar voelen, maar geef het de ruimte. Alles moet even bezinken.

Wat ik dan nog zou willen weten waarom er ineens haast is bij het uitmaken en hij ineens zo overhoop ligt met zichzelf en de relatie. Is er iets gebeurt? Heeft hij iemand anders leren kennen? Waarom ging dat via je beste vriendin? En waarom moest het geheim blijven. Maar dat is aan jou natuurlijk of je ook met dat soort vragen zit.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mail is prima maar je moet ht wel zeker weten dat hij het gaat uitmakn misschien huilde Hy wel om iets heel anders.. Noujaahh je mail is goedd..!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet het niet, ik heb vaak gehad dat de jonge of het meisje zich ongemakkelijk gaat voelen als het met zijn/haar partner uitgaat en die persoon nog steeds in haar/zijn omgeving is, hij of zij kan zich dan niet zo goed op orde houden of concentreren, als hij het wil uitmaken voor een ander meisje dan kan het zo zijn dat het zo gaat. als dat niet het geval is dan is de kans inderdaad groter dat het wordt zoals het was.
ik hoop natuurlijk het beste voor jullie maar in mijn opzichte kan het alle kanten op.

groet Axel;)